• خانه
  • علم و دانش
  • جوابیه؛ «شعار سال» گواه اهمیت و رونق شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است

جوابیه؛ «شعار سال» گواه اهمیت و رونق شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است

کیوسک خبر: رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری در پی انتشار مطلبی از سوی روزنامه آفتاب زد توضیحاتی ارائه داد.

پرویز کرمی در این جوابیه بیان کرده است:

«نظر به گزارش منتشر شده در صفحه ۲ روزنامه آفتاب یزد مورخ ۲۸ تیرماه با تیتر “آقای ستاری! از انتصاب‌های سیاسی خطرناک تر، شعارزدگی و بی‌توجهی به رسانه و افکار عمومی است” توضیحات این مرکز به شرح ذیل ارسال می شود. خواهشمند است برابر قانون مطبوعات این جوابیه  را عینا در همان صفحه یک و با همان فونت و تیتر و در جهت تنویر افکار عمومی و به خصوص مخاطبان فهیم آن رسانه محترم منتشر نمایید.

۱.  همانطور که متن گزارش منتشر شده؛ به روشنی آشکار می نماید نویسنده  محترم روزنامه اشراف و آگاهی لازم نسبت به موضوع مورد نظر در گزارش را نداشته است و مطلب بدون اعلام مستندات قابل اتکاء و مستدل  و صرفا بر اساس برداشت اشتباه نویسنده منتشر شده است. از جمله شواهد این امر، گزارش نادرست و صرفا گمانه زنی خبرگزاری محترم تسنیم درباره تغییرات در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین اشاره به گزارش سال‌ها قبل خود درباره تولید کفش در استان زنجان است.

۲. پارک های علم و فناوری زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیستند و این معاونت در عزل و نصب مدیران پارک ها دخالتی ندارد. نوع همکاری با پارک‌های علم و فناوری در قالب حمایت از شرکت‌های دانش بنیان  و خلاق مستقر در این پارکها است که این نوع همکاری برپایه تعامل دوسویه تعریف می شود. در نتیجه اطلاعات نویسنده گزارش در این خصوص نیز اشتباه  و در یک خطای آشکار معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری را مسئول عزب و نصب مدیران پارک های علم و فناوری تلقی کرده است.

۳. این معاونت همچون گذشته از هرگونه سیاسی‌کاری در فعالیت های خود پرهیز می کند و گزارش عملکرد سالیانه این معاونت در مسیر، پیشبرد اهداف و دستاوردها نشان از این مهم دارد.

۴. آن‌چه که تا به حال در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به وقوع پیوسته، جملگی رسانه ای شده است و روابط عمومی معاونت، به گواه آمار و اسناد، از پرکارترین و موفق ترین ها بین سازمان های دولتی محسوب می شود. با نگاهی به عملکرد شخص معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و فعالیت‌هایی که تاکنون انجام داده است، نشان از آن دارد که ایشان خدمت صادقانه را سرلوحه کار خود و همکارانش قرار داده است و مزین شدن نام امسال به «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» از سوی رهبر فرزانه انقلاب، یکی از ثمرات این تلاش ها است.

فعالیت چشمگیر شرکت های دانش بنیان و خلاق که فراتر از ده هزار شرکت شده اند و توسعه زیست بوم فناوری و خلاق، رشد چشمگیر تأسیس خانه های خلاق و نوآوری و مراکز نوآوری در کنار کمک به شکل گیری کارخانه های نوآوری توسط بخش خصوصی در کنار همه اینها، فرهنگ و گفتمان شدن موضوع اقتصاد دانش بنیان و خلاق، این وظیفه حرفه ای  و انسانی را بر شانه هر اهل رسانه ای قرار می دهد که با قلم انصاف، قضاوت کند و برای دیده شدن و خوانده شدن، به خدمتگزاران مردم، توهین نکند و افترا نزد در گفتگوی اخیر با خبرگزاری مهر دکتر ستاری به صراحت دلبستگی خود را به هر پستی رد کرده و سربازی و خدمت تا زمان مورد نیاز به تشخیص مسئولین را ذکر میکند اما به صراحت اعلام میدارد تا آخر بودن در این مسئولیت، لحظه ای از تلاش دریغ نخواهد کرد .

در پایان، یادآوری می کنیم که ما بر رسالت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مطبوعات اذعان داریم و نقد را لازمه پیشرفت سازمانها، جوامع واشخاص می دانیم اما تاکید بر نقد منصفانه در کنار دقت وصحت خبر و گزارش از لوازم اولیه و وضروری اطلاع رسانی رسانه ها محسوب می شود.»