سفر به ازبکستان؛ همکاری‌های نوآورانه دو کشور توسعه یافت

کیوسک خبر: راستای رشد و توسعه زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق منطقه، شتاب‌دهنده تریگ آپ و پارک علم ‌و فناوری کشور ازبکستان، با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضاکردند.

یکی از دستاوردهای نمایشگاه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، ایجاد هم‌افزایی بیشتر در فضای نوآوری است و در همین راستا در جریان سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به ازبکستان، زمینه همکاری‌های نوآورانه فراهم شد.

این تفاهم‌نامه در حاشیه سفر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به کشور ازبکستان با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق امضا شد.

این سفر تجاری و فناورانه با همراهی ۴۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق راهی انجام شد تا زمینه برای توسعه همکاری‌های فناورانه دو کشور فراهم شود. دیدار و گفت‌وگو با معاون نخست‌وزیر، وزیر توسعه نوآوری ازبکستان، شرکت در نشست علم و فناوری دو کشور، نمایشگاه محصولات و دستاوردهای صادراتی ایران‌ساخت بخشی از سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به ازبکستان بود.

ارائه و توسعه محصولات ایران‌ساخت در بازار ازبکستان

ستاری در نشست علم و فناوری ایران و ازبکستان با اشاره به اینکه بازار ازبکستان فضای خوبی برای توسعه محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایران ساخت است، گفت: این بازار بکر می‌تواند فرصت خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی باشد تا محصولات ایران‌ساخت خود را در این بازار توسعه دهند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در ادامه سفر خود به کشور ازبکستان، همراه با ابراهیم عبدالرحمانف وزیر توسعه نوآوری این کشور نمایشگاه دستاوردها و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و شرکت‌های فناور ازبکستان را افتتاح کردند.

فرصت مناسب برای ۴۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق

هم‌زمان با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و هیئت همراه در ازبکستان، فرصتی مناسب برای ۴۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق ایرانی فراهم شد تا با مجموعه‌های متناظر ازبکی خود برای توسعه تعاملات و تبادلات فناورانه مذاکرات رودررو داشته باشند.

سید حمیدرضا علوی، مدیرعامل شتاب‌دهنده تریگ‌آپ، به همراه هیأتی از شرکت‌های دانش‌بنیان در این سفر حضور به هم رسانید و تفاهم‌نامه همکاری بین شتاب‌دهنده تریگ‌آپ و تکنوپارک یاشن‌آباد در حاشیه بازدید هیأت مذکور از تکنوپارک، به امضای طرفین رسید.

موضوع این تفاهم‌نامه ارائه خدمات مشاوره و منتورینگ از سمت تریگ آپ به استارتاپ‌های تکنوپارک یاشن‌آباد است.

شتاب‌دهنده تریگ آپ که فعالیت خود را به‌عنوان یک شتاب‌دهنده عمومی از سال ۱۳۹۳ آغاز کرده است، تاکنون روی بیش از ۵۰ تیم خلاق سرمایه‌گذاری کرده و با ارائه خدمات شتاب دهی شامل فضای کار اشتراکی، سرمایه نقدی، خدمات زیرساختی، خدمات منتورشیپ و … در جهت بهبود و رشد زیست بوم نوآوری و کارآفرینی کشور فعالیت داشته است.