• خانه
  • علم و دانش
  • رقابت تیم‌های خلاق بسیجی در حوزه تولید محتوا؛ مرحله نهایی سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج آغاز شد

رقابت تیم‌های خلاق بسیجی در حوزه تولید محتوا؛ مرحله نهایی سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج آغاز شد

کیوسک خبر: افتتاحیه مرحله نهایی سومین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج به همت سازمان فضای مجازی بسیج در مجتمع دانشجویی ۱۳ آبان برگزار شد.

این رقابت، با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان، پرویز کرمی دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و صنایع خلاق و مسلم معین رئیس سازمان فضای مجازی بسیج برگزار شد.

رقابت ۱۰۸ تیم

مسلم معین رئیس سازمان فضای مجازی بسیج با عنوان اینکه یکی از راهبردهای بسیج، مردم پایه کردن خدمات گوناگون در عرصه‌ های مختلف مبتنی بر توانمندی و شبکه سازی مردمی است، گفت : یکی از این عرصه ها، فضای مجازی است که منطبق با سند ده ساله بسیج در فضای مجازی به عنوان بزرگترین مجموعه مردم نهاد در دنیا است.

معین با بیان اینکه کار در حوزه فضای مجازی را در ۵ حوزه شروع کرده که یکی از آنها تولید محتوا است، گفت: حدود ۶۸۰ تیم با ۳ هزار نفر در سنین مختلف از ۱۲ تا ۱۴ آبان با یکدیگر به رقابت پرداختند که نوعی رزمایش در حوزه تولید محتوا بود.

معین با یادآوری این نکته که از این تعداد، ۱۰۸ تیم با حدود ۵۰۰ نفر به عنوان برگزیده وارد دور نهایی این رقابت شدند، گفت: این گروه‌ها پس از فرمان سردار سلیمانی، ۴۸ ساعت مهلت دارند تا در سوژه‌ هایی که طی ۳ حوزه عنوان می ‌شود، رقابت کرده و به تولید محتوا بپردازند.

رئیس سازمان فضای مجازی بسیج به حمایت‌ های معاونت علمی از این رویداد اشاره کرد و گفت: در این رویداد، علاوه بر بنیاد تعاون بسیج، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش‌ قدم شد تا برترین های این رویداد را به عنوان شرکت های خلاق به مبادی ذیربط معرفی کرده تا علاوه بر بهره مندی از بیش از ۷۰ خدمت شرکت های خلاق، زمینه برای حضور آنها در بازارهای علمی و تجاری فراهم شود.

پس از این سخنان، سردار سلیمانی در کنار پرویز کرمی از دو محصول بازی نجات آزاد و نرم افزار روح افزا رونمایی کردند.

 حضور در این رقابت به مثابه حضور در دوران دفاع مقدس است

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفان با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر تشکیل شجره طیبه بسیج گفت: یکی از بسترهای اصلی ابرتحول انقلاب اسلامی و یکی از مولفه های اصلی ایجاد جهش در این ‌پیروزی بزرگ، تکیه بر ظرفیت های فناوری اطلاعات، فضای مجازی و حوزه دیجیتال است.

سلیمانی با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادهایی برای فراهم کردن یک عرصه به منظور شکوفایی و ظهور و بروز خلاقیت ها و نوآوری در عرصه فضای مجازی با تسهیل گری بسیج است گفت: بسیج یعنی ملت ایران و ما به عنوان خدمتگزار مردم در سازمان بسیج مستضعفان، وظیفه داریم که در این مسیر هم افزایی کنیم. در دوران دفاع مقدس ملت ایران، فرزندان خود را به میدان می فرستادند و یک تحول بزرگ و تاریخی را در خلق یک‌ مکتب دفاعی برای انقلاب به جا گذاشتند که این حضور به مثابه همان حضور است که ملت ایران فرزندان فناور خود را به این عرصه رقابت فرستادند.

سردار سلیمانی در انتها، سوژه های خود را در سه حوزه اصلی این رویداد مطرح کرد. ایشان در حوزه انیمیشن، سوژه در مسیر پیشرفت توقف ممنوع است، در حوزه بازی، شهر آرمانی و محله اسلامی را مطرح کرد و در حوزه نرم افزار نیز بسیج مجازی در عرصه سازندگی و محرومیت زدایی و کارآفرینی را طرح کردند تا تیم های حاضر در این مرحله از رقابت، طی ۴۸ ساعت آینده در این زمینه ها با سوژه های مشخص به تولید محتوا بپردازند.

در این رقابت، حدود ۶۸۰ تیم از سراسر ایران به تولید محتوا در حوزه های بازی های ویژه تلفن همراه، نرم افزارهای ویژه تلفن همراه و انیمیشن پرداختند و از این تعداد، ۱۰۸ تیم به دور نهایی راه یافتند که در این رویداد، با یکدیگر به رقابت می پردازند.

تیم های برگزیده این رقابت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان شرکت های خلاق پذیرفته می شوند تا علاوه بر بهره مندی از بیش از تسهیلات ویژه شرکت های خلاق، زمینه برای کمک به تجاری سازی محصول و حضور در بازار فراهم شود.