• خانه
  • اقتصادی
  • تکمیل یک باند منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

تکمیل یک باند منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

کیوسک خبر: وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تکمیل یک باند در منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال برآورد هزینه ۲۱۰۰ میلیارد تومان است.

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال اظهار کرد: در زمان افتتاح منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال که اسفند ۹۸ به رئیس جمهور قول دادیم که یک باند منطقه ۲ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا پیش از سال ۱۴۰۰ تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: امروز رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بنیاد مستضعفان از آخرین وضعیت تأمین مالی پروژه در منطقه ۲ بازدید کردیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تونل البرز به طول ۶.۵ کیلومتر بلندترین تونل کشور است و موجب کاهش زمان سفر بین تهران تا چالوس می‌شود.

اسلامی افزود: دولت و بنیاد با اراده کامل متفق القول هستند که با حمایت و فعالیت متخصصان داخلی این پروژه تکمیل شود و تا چند سال آینده کل آزادراه تهران شمال تکمیل شود.

وی با بیان این که سرمایه گذاری در این آزادراه به صورت مشارکت ۵۰-۵۰ بین دولت و بنیاد مستضعفان است، گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد ما برای تکمیل باند رفت است که تأمین مالی از سوی سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شود.

وی با بیان این که در این پروژه چالش خاصی نداریم گفت: البته پروژه عظیم است و حجم عملیات بالاست اما تلاش می‌کنیم با اضافه کردن شیفت سوم لجستیک پروژه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زودتر انجام دهیم و کار به خوبی پیش رود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در این منطقه نقاط بحرانی زیادی داریم، ‌افزود: باید از منابع مالی به هنگام استفاده شود.