ساخت ۱۲۵ ایستکاه مترو با احداث ۴خط جدید

کیوسک خبر: مدیرعامل متروی تهران اعلام کرد که با ساخت ۴ خط جدید مترو، شاهد توسعه ۱۵۰ کیلومتری شبکه مترو در افق ۲۰ سال آینده خواهیم بود.

علی امام در مورد جزئیات خطوط جدید مترو با بیان اینکه مطالعات مربوط به امکان سنجی احداث خطوط ۸ ، ۹ ،۱۰ و ۱۱ مترو تهران در مرحله انتخاب مشاور ذی‌صلاح قرار دارد. گفت: هدف از توسعه خطوط مترو در افق ۱۴۲۰، پوشش کل پهنه مناطق ۲۲ گانه پایتخت و همچنین به هم پیوستگی خطوط ساخته شده و خطوط در دست احداث با ایجاد ایستگاه‌های تبادلی می‌باشد.

وی با بیان اینکه در مطالعات اولیه توسعه خطوط مترو به ایجاد ۱۱ خط تاکید شده که ۴ خط جدید مترو باید ایجاد شود، تصریح کرد: با افزایش این ۴خط جدید، ۱۵۰ کیلومتر به طول خطوط شبکه فعلی اضافه و ۱۲۵ ایستگاه جدید نیز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا در مجموع طول خطوط مترو به حدود ۴۶۰ کیلومتر برسد.

امام با تاکید بر اینکه از خطوط چهار گانه‌ای که مطالعه امکان سنجی احداث آنها در دست انجام است، به نظر می رسد ساخت خط ۱۰ به لحاظ امکان اجرا در اولویت قرار دارد، افزود: خط ۱۰ مترو، از قنات کوثر تا وردآورد امتداد می‌یابد و ۴۱ کیلومتر طول دارد.

مدیرعامل متروی تهران در تشریح ۴خط جدید مترو پایتخت گفت: کریدور ۳ خط دیگر نیز به ترتیب شامل خط ۸ از مسعودیه تا خیابان سرسبز ، خط ۹ از دولت آباد تا محدوده پارک جنگی چیتگر و خط ۱۱ از پارک چیتگر تا ابن بابویه است و پیش بینی‌های اولیه حاکی از آن است که در افق ۲۰ سال آینده، با احداث ۴ خط جدید مترو، ظرفیت بهره مندی روزانه با استفاده از این شبکه حمل و نقل عمومی ارزان قیمت ، ایمن و سریع بالغ بر ده میلیون سفر خواهد شد.