• خانه
  • اقتصادی
  • دادگاه ۹ متهم پولی؛ به حساب من پول واریز و خارج می‌شد

دادگاه ۹ متهم پولی؛ به حساب من پول واریز و خارج می‌شد

هفتمین جلسه رسیدگی به اتهام‌های ۹ متهم پولی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین قاضی موحد برگزار شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از صدا و سیما، در این جلسه قاضی موحد گفت: امروز ۱۴ آبان ۹۸ هفتمین جلسه شعبه اول ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی دادگاه انقلاب اسلامی تهران به صورت علنی و با حضور نماینده دادستان، مستشاران، متهمان و وکلای آن‌ها تشکیل شده است.
حجت الاسلام قاضی موحد افزود: در این جلسه ابتدا از آقای اسماعیل احدی می‌خواهیم در جایگاه قرار گیرد چرا که ایشان و وکیلشان ادعایی مطرح کردند مبنی بر آنکه آقای احدی یک کارمند جزء بود.
وی ادامه داد: بررسی‌های حساب بانکی شما، نشان دهنده آن است که از ۱ فرودین ۹۰ تا ۳۰ اسفند ۹۵، (۵۳۴ میلیارد تومان) گردش حساب بانکی شما بوده است.
قاضی افزود: حال از شما آقای احدی سوال دارم که این رقم با توصیفی که عنوان کردید که یک کارمند جزء بودید یا به گفته وکیلتان فقط مجری بودید، ناسازگار است و طبق آنچه که گفتید ماهانه دو و نیم میلیون تومان حقوق می‌گرفتید، این رقم حقوق با آنچه که گردش حساب شما بوده همخوانی ندارد. چه توضیحی برای آن دارید؟ ضمن آنکه طبق بررسی‌ها این حساب کاملا شخصی بوده به گونه‌ای که یارانه شما به آن واریز می‌شده و شما از این حساب قبض آب و برق پرداخت می‌کردید، حال توضیحات خود را ارائه دهید.
متهم احدی گفت: این موضوع در دادسرا بررسی شد و در مورد آن توضیح دادم در حالی که در کیفرخواست و قرار نهایی و در پرونده موجود نیست. ابتدا من می‌خواهم بدانم که اتهام من در این خصوص چیست؟
قاضی گفت: شما سوال را پاسخ دهید، دست دادگاه باز است برای آنکه از هر کجا که بخواهد به دنبال مشخص شدن واقعیت باشد.
متهم گفت: در یک شرکت کار می‌کردم که در آنجا به من اعتماد داشتند و لذا به حساب من پول واریز می‌شد که عین پول نیز از آن حساب خارج می‌شد و من دخل و تصرفی نداشتم.
قاضی خطاب به متهم احدی گفت: این حساب و پولی که به حساب شما واریز شده، سود داشته است پس سود آن را چه کار کردید؛ رقمی که به حساب شما واریز شده ۲۶۷ میلیارد تومان بوده و ۲۶۷ هم میلیارد هم از آن خارج شده پس این گردش ۵۶۴ میلیارد تومانی چه بوده و سود آن چه شده است؟
متهم به قاضی گفت: من اسنادم را بررسی می‌کنم و در جلسات آتی خدمتتان توضیح خواهم داد.
در ادامه قاضی از نماینده دادستان خواست تا توضیحات خود را ارائه دهد و اگر سوالی از متهم احدی دارد، بپرسد.
نماینده دادستان ابتدا درباره لایحه‌ای که وکیل متهم فلاحتیان به دادگاه ارائه داده بود، سخن گفت و افزود: در این لایحه اشاره کردید که از ۲۲۶ میلیون درهمی به نام فلاحتیان از بانک پارسیان واریز شده ۱۱۰ میلیون درهم آن از سوی مدیران بانکی برداشت شده و فقط ۱۱۰ میلیون درهم دیگر در حساب باقی مانده است.
قهرمانی ادامه داد: آنچه که شما در این لایحه به عنوان سند ارائه کردید، نشان می‌دهد این اسناد برای سال ۲۰۱۳ است، در حالی که این فعالیت‌ها از سال ۲۰۱۵ شروع شده است، این لایحه به شدت ابهام زیادی دارد و شما باید توضیح دهید که سرنوشت ۱۱۰ میلیون درهم کجاست و چه شده است؟
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۰ میلیون درهم گم شده است و معلوم نیست این مبلغ دست چه کسی است، گفت: اکنون این سوال را نیز از بانک پارسیان دارم که باید مشخص کند این ۱۱۰ میلیون درهمی را که گم شده است از چه کسی می‌خواهد مطالبه کند.
هفتمین جلسه دادگاه ۹ متهم پولی
جلسه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق بانک‌های ملت و پارسیان و ۸ متهم دیگر در دادگاه جرایم اقتصادی آغاز شد.
براساس کیفرخواست، اتهام‌های این افراد، اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تشکیل و سردستگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت نسبت به وجوه بانک‌های ملت و پارسیان است.
در جلسه گذشته وکیل متهم مهدی فلاحتیان بخش دیگری از دفاعیات را ارائه کرد.
وکیل اسماعیل احدی یکی دیگر از متهمان این پرونده نیز از موکلش دفاع کرد که البته رسول قهرمانی نماینده دادستان هم با مستنداتی از عملکرد این دو متهم، بخشی از اظهارات وکلای آن‌ها را رد کرد.
امروز هم دفاعیات دو متهم دیگر شنیده می‌شود.
بر اساس کیفرخواست؛ فساد در خرید و فروش کشتی، پرداخت وجوه به مهدی فلاحتیان، واگذاری نفت خام به رحمت الله باختری، تحصیل مال نامشروع و موضوع سفر‌های محرمانه در کنار قاچاق حرفه‌ای ارز به ترکیه از جمله اتهامات مطرح شده در این پرونده است.