مغز ربات انسان‌نمای «فیگور» به ChatGPT متصل می‌شود

 

کیوسک خبر: ربات انسان‌نمای «فیگور ۰۱» ساخته شرکت فیگور ای‌آی پس از جمع‌آوری ۶۷۵ میلیون دلار سرمایه جدید، خبر داده است که با شرکت اوپن‌ای‌آی برای سخنگو کردن ربات خود همکاری می‌کند.

شرکت فیگور ای‌آی(Figure AI) نه تنها ۶۷۵ میلیون دلار در دور دوم جذب سرمایه خود جمع‌آوری کرد و ارزش کلی خود را به ۲.۶ میلیارد دلار رساند، بلکه یک همکاری جدید با شرکت OpenAI که سازنده چت‌بات مشهور ChatGPT  است، آغاز کرده است.

به نقل از آی‌ای، شرکت فیگور ای‌آی اعلام کرد که هر دو شرکت در خط مقدم انقلاب هوش مصنوعی، نسل بعدی مدل‌های هوش مصنوعی را برای ربات‌های انسان‌نما توسعه خواهند داد.

ظهور ربات انسان‌نمای مجهز به هوش مصنوعی

این استارت‌آپ با ربات خود موسوم به «فیگور ۰۱»، شرکتی پیشگام در ساخت ربات‌های انسان‌نماست. این شرکت با ماموریت مبارزه با کمبود نیروی کار و تقویت زنجیره تامین، هدف خود را بر ایجاد انقلاب در صنایع متمرکز کرده است.

در حال حاضر، این شرکت خدمات خود را در سراسر ایالات متحده به مشتریان ارائه می‌دهد و خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی در رسیدگی به چالش‌های نیروی کار مطرح کرده است.

تعدادی چشمگیر از سرمایه‌گذارانی مانند جف بزوس، مایکروسافت، انویدیا، اوپن‌ای‌آی، اینتل، سامسونگ و دیگران از پروژه جاه‌طلبانه شرکت فیگور ای‌آی حمایت می‌کنند.

برت ادکاک، بنیانگذار و مدیر عامل این شرکت می‌گوید: چشم انداز ما این است که ربات‌های انسان‌نما را در اسرع وقت وارد عملیات تجاری کنیم. این سرمایه‌گذاری همراه با مشارکت ما با OpenAI و مایکروسافت، تضمین می‌کند که ما به خوبی آماده‌ایم تا هوش مصنوعی تجسم یافته را به جهان وارد کنیم تا تأثیری دگرگون کننده بر بشریت بگذاریم.

ادکاک افزود: هوش مصنوعی و رباتیک، آینده هستند و من از حمایت سرمایه‌گذاران و شرکایی که معتقد به پیشرو بودن هستند، سپاسگزارم.

شرکت فیگور ای‌آی که بهترین استعدادهای رباتیک هوش مصنوعی را از شرکت‌های بوستون داینامیکز، تسلا، گوگل دیپ‌مایند و آرچر اوییشن(Archer Aviation) برچیده است، قرار است کارهای بزرگی کند و اکنون با انبوهی از پول، آنها در حال آماده شدن هستند تا همه چیز را به سطح بعدی ببرند.

این تزریق سرمایه جدید به برنامه‌های آنها برای افزایش آموزش هوش مصنوعی، تقویت تولید ربات، تقویت تیم مهندسی آنها و پیشبرد استقرار تجاری کمک می‌کند.

آنها همچنین برای تمام نیازهای زیرساخت هوش مصنوعی خود با مایکروسافت اژور(Microsoft Azure) همکاری می‌کنند.

با وجود اینکه فیگور ای‌آی با کمتر از دو سال فعالیت و اینکه هنوز فاقد یک محصول تجاری ملموس است، هنوز در مراحل ابتدایی کار خود قرار دارد، اما خود را به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار در بخش فناوری مطرح کرده است.

در حالی که جزئیات مالی این همکاری میان اوپن‌ای‌آی و فیگور ای‌آی فاش نشده است، می‌تواند راه‌های جدیدی را برای کمک ربات‌ها در زندگی روزمره ما به ارمغان بیاورد.

در نهایت آنچه مشخص است این است که این ربات‌های انسان‌نما قرار است از فناوری‌های موجود مانند ChatGPT برای اینکه سخنگو شوند، استفاده کنند.

پیتر ولیندر، معاون تولید و مشارکت در اوپن‌ای‌آی می‌گوید: ما همیشه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به رباتیک بازگردیم و راه را در مشارکت با شرکت فیگور می‌بینیم تا کشف کنیم که ربات‌های انسان‌نما با استفاده از مدل‌های چندوجهی بسیار توانمند به چه چیزی می‌توانند دست پیدا کنند.

وی افزود: ما از پیشرفت فیگور تا به امروز شگفت‌زده شده‌ایم و مشتاقانه منتظریم تا با هم همکاری کنیم و فرصت‌های جدیدی را برای نحوه کمک ربات‌ها در زندگی روزمره فراهم کنیم