برگزاری رقابت ملی برای ساخت میکروتراشه‌ها

 

کیوسک خبر: با برگزاری رویدادی در حوزه ساخت تراشه میکروالکترومکانیکی، فناوران کشور برای تولید و ساخت فشارسنج و سنسورهای شتاب دعوت شدند.

نخستین رویداد ملی ساخت تراشه میکروالکترومکانیکی(MEMS) به همت برنامه ملی میکروالکترونیک و ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با همکاری مرکز خدمات آزمایشگاهی دانشگاه صنعتی شریف و حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود.

رویداد ملی ساخت تراشه میکروالکترومکانیکی شامل مسابقه ساخت فشارسنج (Pressure Sensor) و مسابقه ساخت سنسور شتاب‌سنج تک‌محوره (Uniaxial Accelerometer) می‌شود. کاربردهای فشارسنج در خودرو، دستگاه‌های لوازم خانگی، مانیتورینگ پزشکی، تجهیزات ورزشی و لوازم پوشیدنی و سنسور شتاب‌سنج تک‌محوره در پایش سازه‌ها، راه‌آهن، خودرو، گام‌شمار و رباتیک است.

مهلت ارسال طرح‌ها به این رویداد تا ۱۵ اسفند سال جاری اعلام شده و فروردین ۱۴۰۳ نتایج نهایی خواهد بود. زمان شروع به کار تیم‌های برگزیده، اردیبهشت ماه سال آینده اعلام شده است.

تیم‌های اول هر محور رویداد، ۱۰۰ میلیون تومان و تیم‌های دوم هر محور رویداد، ۵۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

به نقل از ستاد نانو، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره فنی ساخت به طرح‌های برگزیده، ارائه خدمات ساخت تراشه، خدمات زیرساخت آزمون و بسته‌بندی تراشه‌ها، حمایت از تجاری‌سازی محصول با اولویت خودرویی، تجهیزات پزشکی و لوازم خانگی و اختصاص فضا جهت طراحی و ساخت از دیگر حمایت‌هایی است که شرکت‌کنندگان رویداد از آن بهره‌مند خواهند شد.