۸۲۳ نفر در تصادفات رانندگی آذربایجان‌شرقی جان باختند

کیوسک خبر: فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از جان باختن ۸۲۳ نفر در حوادث رانندگی در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

 سردار حسین عبدی امروز در تبریز در ادامه به افزایش جان‌باختگان حوادث رانندگی اشاره و اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۸۲۱ نفر در حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست  دادند و ۱۵ هزار نفر مصدوم شدند.

وی افزود: استان آذربایجان‌شرقی در تخلفات راهنمایی رانندگی از میانگین کشوری بالاتر قرار دارد اما در سایر جرائم از نظر فراوانی از میانگین کشوری در رده پایین‌تری قرار دارد.

عبدی گفت: در این مدت متاسفانه با افزایش ۲۵ درصدی فوتی‌های تصادفات رانندگی در استان مواجه هستیم که این افزایش آمار نگران‌کننده بوده و نیاز هست برای تعطیلات نوروز امسال برنامه‌ریزی بهتری برای کاهش تصادف و آمار فوتی‌ها داشته باشیم.

وی افزود: در تعداد کل تصادفات نیز نسبت به سال قبل با کاهش هفت درصدی مواجه هستیم اما در تعداد مجروحان سوانح رانندگی سه درصد افزایش داریم که نشان از افزایش تصادفات فوتی و جرحی در استان بوده است.

این مقام ارشد انتظامی استان آذربایجان‌شرقی، گفت: در بررسی علل اصلی تصادفات فوتی در استان بیشترین فراوانی به ترتیب عدم توجه به جلو ۳۵ درصد، انحراف به چپ ۲۱ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه ۲۲ درصد و خواب آلودگی و خستگی با ۶ درصد به خود اختصاص داده‌اند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از شناسایی مناطق حادثه‌خیز در سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد: استفاده از ابزارها و دوربین‌های نظارتی و کنترلی در دستور کار پلیس راه و راهور بوده که در سطح استان ۷۱ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده که در تعطیلات نوروزی نسبت به آشکارسازی این نقاط اقدام خواهد شد.

عبدی سامانه ۱۱۰ را پل ارتباطی مردم با پلیس عنوان کرد و بیان داشت: تلفن ۱۱۰ مرکز فوروریت‌های پلیسی به‌طور شبانه‌روزی در اختیار شهروندان بوده که امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار تماس با ۱۱۰ استان برقرار شده که ۵۰ درصد این تماس‌ها عملیاتی شده همچنین سامانه پیامکی فوریت‌های ۱۱۰ برای افراد سخت گویش و ناشنوا نیز در استان راه‌اندازی شده است.