• خانه
  • علم و دانش
  • گشایش نخستین خانه خلاق و نوآوری دانش‌آموزی؛ کرمی: دانش‌آموزان و جوانان با فرهنگ نوآوری و خلاقیت همگرا می‌شوند تا سازندگان اقتصاد آینده باشند؛ ۷۰ خانه خلاق و نوآوری در کشور راه‌اندازی می‌شود

گشایش نخستین خانه خلاق و نوآوری دانش‌آموزی؛ کرمی: دانش‌آموزان و جوانان با فرهنگ نوآوری و خلاقیت همگرا می‌شوند تا سازندگان اقتصاد آینده باشند؛ ۷۰ خانه خلاق و نوآوری در کشور راه‌اندازی می‌شود

کیوسک خبر: دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق در مراسم گشایش نخستین خانه خلاق و نوآوری دانش‌آموزی گفت: این خانه‌ خلاق و نوآوری، فرهنگ کسب و کارهای خلاق را شکل می دهد و با هدف مهارت افزایی دانش آموزان راه اندازی می شود.

پرویز کرمی با اشاره به اینکه امروز نخستین خانه خلاق و نوآوری حوزه دانش آموزی افتتاح شد، گفت: این خانه ها برای شکل دهی به کسب و کارهای حوزه صنایع فرهنگی فناوری های نرم‌و صنایع خلاق شکل گرفته اند.

کرمی افزود: تا امروز نزدیک ۳۰ خانه خلاق در حوزه های مختلف صنایع فرهنگی و خلاق افتتاح شده و ایجاد ۷۰ مرکز در استان های مختلف نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق، امروز خانه خلاق و نوآوری دانش آموزی بازگشایی می شود دانش آموزان در طول زندگی باید مهارت های مختلفی کسب کنند. مهارت زندگی، کسب و کار، مهارت هایی که در کنار درس خواندن و آموزش به رشد آنها در جامعه کمک کند.

کرمی ادامه داد: فاصله این خانه تا دانشگاه تهران یک خیابان است و این نشان می دهد که دانش اموزان ما برای ورود به جامعه، کسب و کار باید آماده باشند و آموزش ببینند. اما اینکه همه دانش آموزان باید کارآفرین باشند توقع درستی نیست و لزوما همه آنها نمی توانند کارآفرینی کنند. اما هر دانش اموزی باید یک مهارت کسب کند.

در خانه خلاق و نوآوری دانش آموزی منتورهایی هستند که دانش اموزان را برای ورود به زندگی، کسب و کار و تحصیلات عالی و ورود به جامعه و دانشگاه آموزش می دهند و آماده می کنند.

خانه‌هایی برای توسعه فرهنگ خلاقیت و نوآوری

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه یکی از کارهای این معاونت برای شکل دهی شرکت های خلاق ایجاد خانه های خلاق و نوآوری است، بیان کرد: در واقع این خانه ها زایشگاه و محل تولد شرکت های خلاق در حوزه های مختلف است. حوزه هایی چون فیلم، انیمیشن، مد و لباس، ورزش و تندرستی، نوآوری های اجتماعی، کسب و کارهای دیجیتال، گردشگری، تولید گیم و اسباب بازی و غیره.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه ۵۰ درصد فارغ التحصیلان ما در رشته های علوم انسانی و فرهنگ و هنر تحصیل کرده اند و خانه های خلاق و نوآوری مکانی است که آنها را برای کسب و کار آماده می کند‌.

کرمی همچنین گفت: دانش آموزان دبیرستانی مخاطب این خانه هستند. با هماهنگی اتحادیه انجمن های دانش اموزان از خدمات خانه های خلاق و نوآوری استفاده کنند.