• خانه
  • علم و دانش
  • سفر خراسان رضوی| مرکز نوآوری کاشمر راه‌اندازی شد/ ستاری: آسایش شهروندان با وارد کردن نوآوری و فناوری به شهرها حاصل می‌شود

سفر خراسان رضوی| مرکز نوآوری کاشمر راه‌اندازی شد/ ستاری: آسایش شهروندان با وارد کردن نوآوری و فناوری به شهرها حاصل می‌شود

کیوسک خبر: مرکز نوآوری کاشمر با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و استاندار خراسان رضوی به صورت برخط افتتاح شد.

این مرکز قرار است ضمن هدایت صاحبان ایده های نو در حوزه فناوری‌های حوزه دیجیتال، صنایع غذایی و گیاهان دارویی زمینه را برای تربیت کارآفرینان و هدایت دانش آموختگان دانشگاهی به سوی رفع نیازهای جامعه فراهم کند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر به استان خراسان رضوی و بازدید از کارخانه نوآوری مشهد، مرکز نوآوری کاشمر را به صورت زنده و برخط افتتاح کرد، دغدغه مندی بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری برای حل مشکلات شهروندان با پیگیری ایده ها و خلاقیت هایشان را دارای اهمیت دانست و گفت: در این مسیر بخش های مختلفی همچون شهرداری با اقدام برای وارد کردن نوآوری به زندگی مردم با کمک مراکز نوآوری و فناوری می توانند آرامش و آسایش را برای شهروندان به ارمغان آورند.

افزایش صادرات محصولات دانش بنیان، از دیگر موضوعاتی بود که ستاری درباره آن سخن گفت که با گسترش فعالیت ها در کارخانه های نوآوری سراسر کشور و گسترش تفکر دانش بنیان، محقق خواهد شد.

وی همچنین به فعالیت چندین شرکت دانش بنیان برای رفع مشکلات و نیازهای صنعت برق کشور، اشاره کرد و گفت که چند پروژه در حال حاضر در زمینه پیک سایی و هوشمندسازی شبکه های انرژی و برق، با وزارت نیرو، وزارت نفت و زیرمجموعه های مرتبط همکاری دارند که خوشبختانه تا به امروز موفقیت هایی برای بومی سازی محصولات این حوزه به دست آمده است و به زودی، مسائل مربوط به شبکه تولید و توزیع برق در کشور، به همت بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری، مرتفع خواهد شد.

در مرکز نوآوری کاشمر، زمینه برای استقرار ۱۰ واحد و ارائه حمایت‌های مادی و معنوی از جمله توسعه مدل کسب و کار، ثبت ایده، برندسازی و اختراع، تسهیلات تجاری سازی ارائه می‌شود.

پیش از این نیز، در سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان خراسان رضوی، مرکز نوآوری نیتک، فاز نخست مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و پردیس هوش مصنوعی در این استان راه اندازی شد. همچنین توافق نامه حمایت از ایجاد خانه خلاقیت و نوآوری میان ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و بنیاد کرامت رضوی امضا شد.