کرونای انگلیسی در کردستان هنوز تایید نشده است

کیوسک خبر: معاون اموربهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون موردی از کرونای جهش یافته یا انگلیسی در استان مشاهده نشده است و در حال بررسی یک مورد مشکوک هستیم.

دکتر ابراهیم قادری با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونای جهش‌یافته در استان مشاهده نشده است، اظهار کرد: در حال بررسی یک مورد مشکوک به کرونای انگلیسی هستیم.

وی بیان کرد: یکی از پزشکانی که به تازگی از سفر انگلیس برگشته است، دارای علایم بوده ولی طی آزمایشات انجام شده تست پی سی آر وی منفی بوده است.

طبق اظهارات این مقام مسئول، فرد مذکور از بیمارستان ترخیص شده و دوران نقاهت را می‌گذارند اما به دلیل حساسیت موضوع، بررسی وسیع اطرافیان در تماس با بیمار بعد از بستری ایشان شروع شد و در این مدت از حدود ۸۰ نفر از افرادی که با وی در تماس بوده اند تست کرونا به عمل آمد که نتیجه همه آنها منفی بوده است و بررسی ۱۲۵ نفر دیگر ادامه دارد.

دکتر قادری با بیان اینکه تفاوت کرونای جهش یافته یا انگلیسی در قدرت سرایت پذیری و انتشار آن است، افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و خودداری از تجمعات و دورهمی‌ها همچنان باید تداوم داشته باشد تا شاهد پیک جدید بیماری در ماه‌های آینده نباشیم‌.

وی از شهروندان درخواست کرد: به شایعات توجه نکنند و سیستم بهداشتی آنچه را که لازم باشد به اطلاع مردم عزیز می‌رساند.