کرونا جان ۵ نفر دیگر را گرفت

کیوسک خبر: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی ۲۴ ساعت گذشته، پنج فرد مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی‌ها در کشور بر اثر این ویروس به ۱۴۴ هزار و ۵۹۲ رسید.

به گزارش وبدا، از دیروز(جمعه) تا امروز شنبه ۱۴ آبان سال ۱۴۰۱ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۶ بیمار جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی و  ۳۵ نفر از آنها در مراکز درمانی بستری شدند.

طبق این آمار مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۷۸ نفر رسیده و تاکنون ۷ میلیون ۳۳۲ هزار و ۸۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

اکنون ۱۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت هستند و تاکنون ۵۴ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۸۴۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حوزه واکسیناسیون علیه ویروس کرونا نیز براساس آمار وزارت بهداشت، تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۸۲ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۶۵۵ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۱۵۶ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۹۹۶ هزار و ۸۹۳ دُز رسید.

در حال حاضر ۳ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۱۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

روزهای هشتم و یازدهم آبان ماه روز بدون فوتی ناشی از ویروس کرونا در کشور ثبت شد.

ویروس کرونا از ابتدای اسفند ۱۳۹۸ در کشور شایع و واکسیناسیون سراسری نیز از ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۹ آغاز شد.