کیوسک خبر: رگولاتور محصولات درمانی در چین از تأیید استفاده اضطراری از یک داروی آنتی بادی خنثی کننده ویروس کرونا خبر داده که اولین ابزار درمانی اختصاصی این کشور بر ضد کووید ۱۹ است.

به گزارش سی جی تی ان، این داروی آنتی‌بادی Brii Biosciences (Brii) نام دارد و محققان چینی می‌گویند استفاده از آن باعث کاهش ۸۰ درصدی احتمال بستری شدن مبتلایان به کرونا در بیمارستان و نیز مرگ بیماران کرونایی که در بیمارستان بستری نشده اند، می‌شود.

این نتایج بر مبنای مرحله سوم آزمایش بالینی داروی یادشده به دست آمده است. این دارو با انتخاب دو آنتی‌بادی مونوکلونال که ویروس را در برابر آلوده کردن سلول‌های سالم حفظ می‌کنند، تهیه شده است.

ژانگ لینچی، استاد دانشکده پزشکی Tsinghua و رهبر تیم تحقیقاتی سازنده این دارو، در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از تأیید آن گفت: ما صدها آنتی‌بادی را از بیماران بهبود یافته کرونایی جدا کردیم و دو مورد از بهترین آنها را انتخاب کردیم. ما سیستم‌های صنعتی بسیار پیچیده‌ای داریم که با استفاده از آنها آنتی‌بادی‌های منتخب را صدها میلیون بار در شرایط آزمایشگاهی تکثیر می‌کنیم.

حداقل هفت کشور هم اکنون در حال تحقیق برای ابداع روش درمانی مشابهی برای کووید -۱۹ هستند، اما پروفسور ژانگ مدعی است روش درمانی وی و همکارانش نسبت به رقبا مزایایی منحصر به فرد دارد