نمکی: محدودیت ورود و خروج در ۵ کلان‌شهر به دستگاه‌ها ابلاغ شده است

کیوسک خبر: وزیر بهداشت گفت: روز گذشته از رئیس‌جمهور درخواست کردم اجازه دهند در پنج شهر مهم که شیوع کرونا بالاست مانند کلان‌شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلی منع عبور و مرور و محدودیت رفت و آمد اعلام کنیم که موافقت کردند.

سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان صبح امروز(چهارشنبه ۲۳ مهر) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا اظهار داشت: با بررسی هایی که روی ویروس کرونا داشتیم متاسفانه ویروس دچار جهش ها و تغییراتی شده است. در سرعت انتشار و گرفتار کردن جمعیتِ بیشتر سرعت عمل بیشتری پیدا کرده و این زنگ خطری برای کشور برای رعایت فاصله گذاری، مسافرت ها و استفاده از ماسک است.

وی ادامه داد: روز گذشته از رییس جمهور درخواست کردم که اجازه دهند در پنج شهر مهم که شیوع بالاست مانند کلان شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلی منع عبور و مرور و محدودیت رفت و آمد اعلام کنیم که بلافاصله موافقت کردند و به دستگاه های مربوط ابلاغ کردند.‌ امیدواریم در این سه روز با این اقدام جدید و کاهش تردد و اقدام موثری در راستای کاهش شیوع بیماری در کشور برداریم.

نمکی گفت: قسمت‌های مختلف کشور را کرونا در موج جدیدگرفتار کرده است و با بررسی هایی که انجام داده ایم مشخص شد که ویروس کرونا دچار تغییرات، جهش و متاسیون شده است.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: هنوز افزایش میزان شدت بیماری مشخص نیست اما سرعت انتشار ویروس و تعداد افرادی را گرفتار می کند بیشتر شده است و سرعت عمل بیشتری پیدا کرده است و این زنگ خطری است که در همه کشور به صدا درآمده است.

وی افزود: تنها راه کنترل این وضعیت افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تردد و اجتماعات است، در این راستا استراتژی های جدیدی تدوین کرده ایم و علاوه بر اینکه محدودیت های جدیدی اعمال می شود، بر اساس خطری که در هر منطقه کشور برآورد می کنیم، سرمایه گذاری سنگین تری را برای افزایش تست و بیماریابی خواهیم داشت و این اقدام با همکاری سازمان بسیج و سازمانهای مردم نهاد و دستگاههایی که در موج اول کرونا همکار وزارت بهداشت بودند انجام می شود.