موج آنفلوانزا تا بهمن ادامه دارد/ آنفلوانزا ۳۱ قربانی گرفته است

کیوسک خبر: سرپرست مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت به تشریح وضعیت بیماری آنفلوانزا در کشور پرداخت.

شهنام عرشی روز سه شنبه در نشست خبری که در محل وزارت بهداشت برگزار شد در ارتباط با وضعیت شیوع آنفلوانزا گفت: در حال حاضر بیشترین مراجعات به مراکز درمانی ناشی از موارد سرماخوردگی و بیماری آنفلوانزا است.

وی با عنوان این مطلب که حدود ۴۰ درصد از موارد سرماخوردگی مربوط به آنفلوانزای نوع A است، افزود: توصیه وزارت بهداشت، قرنطینه افراد مبتلا و عدم حضور در محیط‌های شلوغ و اماکن عمومی است.

عرشی با تاکید بر اینکه درمان آنفلوانزا نیاز به آنتی بیوتیک ندارد، تصریح کرد: بیماران با استراحت در منزل و استفاده از مایعات بهبود پیدا می‌کنند.

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اگر کسی قبلاً واکسن آنفلوانزا نزده و یا قبلاً بیماری را نگرفته است، می‌تواند مبتلا شود، گفت: شدت و درگیری بیماری آنفلوانزا در مقایسه با کرونا کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه آنفلوانزا ۵ تا ۸ روزه از بدن دفع می‌شود، گفت: پیش بینی‌ها نشان می‌دهند که شیوع بیماری آنفلوانزا بین دو تا سه ماه، یعنی تا اواسط بهمن ادامه داشته باشد.

عرشی با اشاره به اینکه شیوع بیماری آنفلوانزا بیشتر در میان کودکان مشاهده می‌شود، افزود: افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، احتمال ابتلای همزمان به بیماری کرونا و آنفلوانزا را دارند.

وی در ادامه به آمار فوتی‌های آنفلوانزا در کشور اشاره کرد و گفت: تا کنون ۳۱ نفر در کشور بر اثر ابتلاء به بیماری آنفلوانزا فوت ششده اند.

عرشی ببه تفکیک رده سنی فوت شدگان اشاره کرد و افزود: زیر ۱۰ سال ۶ نفر، ۱۰ تا ۲۰ سال دو نفر، ۲۰ تا ۳۰ سال سه نفر، ۳۰ تا ۴۰ سال ۴ نفر، ۴۰ تا ۵۰ سال ۳ نفر، ۵۰ تا ۶۰ سال ۵ نفر، ۶۰ تا ۷۰ سال یک نفر و بالای ۷۰ سال، ۷ نفر فوتی داشته ایم.

وی به مرگ و میرهای ناشی از آنفلوانزا در سنین زیر ۵ سال اشاره کرد و گفت: سال ۹۶ تعداد ۲۱ نفر، سال ۹۷ تعداد ۱۰ نفر، سال ۹۸ تعداد ۵۰ نفر، سال ۹۹ تعداد یک نفر، سال ۱۴۰۰ یک مرگ و امسال هم تاکنون یک مرگ کمتر از ۵ سال داشته‌ایم.