• خانه
  • علم و دانش
  • مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری: صداوسیما برنامه‌های جدید دانش‌بنیان می‌سازد

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری: صداوسیما برنامه‌های جدید دانش‌بنیان می‌سازد

کیوسک خبر: دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری در حاشیه دیدار رئیس و مسئولین سازمان صداوسیما از مجموعه پارک فناوری پردیس معاونت علمی، گفت: همکاری‌های دو‌جانبه معاونت ورسانه ملی از سابقه و عمق قابل توجهی برخوردار است. با توجه به تاکیدات مجدانه رهبر فرزانه انقلاب، برای حمایت از زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان کشور، سازمان صداوسیما سعی کرده است تا صدای رسای این زیست‌بوم در جامعه باشد.

توسعه همکاری‌های دوجانبه

پرویز‌کرمی مشاور معاون علمی وفناوری رئیس‌جمهوری ضمن تشریح سوابق و جزئیات همکاری‌های دوجانبه میان صداوسیما و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، گفت: صداوسیما تلاش‌های قابل تقدیری برای پژواک ومعرفی تلاش‌های فعالان دانش‌بنیان در جامعه انجام داده است. با این همه، همکاری‌های دوجانبه در گام دوم انقلاب باید به شکل ساختارمند‌تری پیگیری شود.

نماینده تام الاختیار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سازمان صداو سیما در ادامه افزود: در دیدار رئیس و مسئولین دو نهاد توافقات بسیار خوبی صورت گرفت و با توجه به دستورات و اقدامات رئیس محترم سازمان صداوسیما، فعالان دانش‌بنیان و فناور به زودی حضور پررنگ‌تروپرتعداد در شبکه‌های مختلف سیما و صدا خواهند داشت.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، افزود: با توجه به تفاهم صورت گرفته مقرر شده است تا کمیته‌ای مشترک میان مسئولین دو نهاد برای پیگیری برنامه‌های جدید و همکاری‌های مشترک تشکیل شود. در نشست مشترک برگزار شده همچنین، دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به عنوان نماینده معاونت و هماهنگ‌کننده شرکتهای دانش بنیان با نماینده رسانه ملی تعیین شد.

ساخت چند برنامه جدید

رئیس مرکز ارتباطات واطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در ادامه گفت: بر اساس دستور و مساعدت رئیس صداو سیما، ۵٠ درصد از زمان برنامه‌های شبکه ۴ سیما به عنوان شبکه دانش کشور باید به بازتاب فعالیت‌های صورت گرفته در زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان اختصاص یابد. همچنین در این نشست که با حضور علی فروغی رئیس شبکه سه برگزار شد، مصوب شد تا این شبکه نیز به عنوان شبکه جوان، چند برنامه جدید برای معرفی اقتصاد دانش بنیان محصولات، خدمات و توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور به جامعه، در دستور داشته باشد

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ضمن اشاره به جزئیات برنامه های در دست تهیه، افزود: ساخت دوره جدیدی از برنامه های فناوری محور ، تهیه تیزرهای تبلیغاتی و ساخت مستندهای جدید در ارتباط با زیست‌بوم نوآوری کشور از دیگر دستورات رئیس سازمان صداوسیما در این نشست بود.

وی ضمن توضیح نحوه تصمیم‌گیری در مورد محتوای برنامه‌های در دست تهیه، گفت: در این نشست با توجه به نقطه نظرات مطرح شده، ساخت سریال با موضوع اقتصاد دانش‌بنیان و فعالیت‌های فناورانه در دستور کار قرار گرفت. همچنین رئیس سازمان صداو سیما اعلام کرد که بخش مشخصی از برنامه‌های خبری این رسانه به بازتاب رخدادها و توانمندی‌های حوزه نوآوری و فناوری در کشور تخصیص می‌یابد.

فرهنگ‌سازی میان نونهالان

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در ادامه افزود: شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی صداوسیما نیز بر اساس راهبردهای تعیین شده از سوی کمیته مشترک، به معرفی محصولات دانش‌بنیان در خارج از مرزهای کشور خواهند پرداخت. ریاست سازمان صداوسیما همچنین در این نشست بیان کرد که شبکه نهال باید با تهیه برنامه‌های ویژه کودکان و نونهالان آنها را با زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان آشنا سازد.

به گفته مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، تصمیم‌گیری در مورد محتوا و خط مشی برنامه‌های جدید و پیگیری تصمیمات اخذ شده در این نشست، از جمله وظایف کمیته مشترک تعیین شده میان دو نهاد خواهد بود.