آمار صعودی فوتی های کرونا/ شناسایی ۳۰۹۷ بیمار جدید

کیوسک خبر: سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به آمار فوتی‌های کرونا در شبانه روز گذشته در کشور، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۳ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

سیما سادات لاری، بعد از ظهر یکشنبه در تماس تلفنی با شبکه خبر سیما، به ارائه تازه‌ترین آمار کووید ۱۹ در کشور پرداخت.

وی با اشاره به شناسایی ۳۰۹۷ مورد جدید کرونا در کشور، گفت: آمار بیماران به ۴۲۲ هزار و ۱۴۰ نفر رسید.

لاری به ۱۸۳ مورد فوتی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون ۲۴ هزار و ۳۰۱ نفر از بیماران کرونایی جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به بستری ۳۸۹۸ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه، گفت: تاکنون ۳۵۹ هزار و ۵۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون سه میلیون و ۷۴۶ هزار و ۶۲۹ مورد تست تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: بر اساس گزارشات دریافتی در هفته گذشته شاهد افزایش بروز بستری موارد مثبت و بروز مرگ و میر در کشور نسبت به هفته سوم شهریور بوده‌ایم. بیشترین میزان بروز بستری موارد مثبت در هفته‌ چهارم شهریور در استان قم و کمترین میزان بروز در استان‌های سیستان و بلوچستان و فارس گزارش شده است. همچنین بیشترین میزان بروز مرگ و میر در هفته چهارم شهریور به ترتیب در استان‌های قم، چهار محال و بختیاری و اصفهان و کمترین میزان بروز موارد مرگ در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

لاری افزود: همه‌گیری ویروس کرونا در کشور همچنان روبه افزایش است و اغلب استان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند. تقاصای ما از هموطنان، رعایت توصیه‌های بهداشتی و خودداری از حضور در تجمعات غیر ضروری است تا با همکاری و همدلی، شاهد مهار بیماری در کشور باشیم.