• خانه
  • علم و دانش
  • خط تولید تیوپ لیزر سیلد گاز کربنیک افتتاح می‌شود؛ ایران در جایگاه سوم دارنده فناوری

خط تولید تیوپ لیزر سیلد گاز کربنیک افتتاح می‌شود؛ ایران در جایگاه سوم دارنده فناوری

کیوسک خبر: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با استقبال استاندار وارد آذربایجان شرقی شد. سفری که دستاوردهای گرانبهایی برای کشور به همراه دارد. خط تولید انبوه تیوپ‌ لیزر سیلد گاز کربنیک در این سفر افتتاح می‌شود تا نام ایران به عنوان سومین کشور دارای فناوری تولید این محصول ثبت شود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در نخستین بخش از سفر خود به استان آذربایجان شرقی به شهرک صنعتی قراملک می‌رود و از دستاوردهای فناوران شرکت صنعتی پمپیران بازدید می‌کند. بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند نیز بخش دیگری از برنامه این سفر است.

در ادامه ستاری به پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به عنوان یکی از بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری این استان می‌رود و علاوه بر گفت و گو با فناوران پارک از نمایشگاه محصولات فناورانه نیز بازدید می‌کند. همچنین آیین واگذاری ۹ قطعه زمین به شرکت های دانش بنیان و فناور نیز در این بخش انجام می‌شود. ۱۳ هزار متر مربع مجموع مساحت این اراضی است.

همچنین در پارک از ۱۱ محصول دانش بنیان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری رونمایی می‌شود. آسانسورهای نسل جدید، فناوری تلسکوپ فوق پیشرفته، فناوری واقعیت افزوده و دستگاه اتوماتیک خط کشی و رنگ آمیزی معابر برخی از آنها است.

شهرک صنعتی فناوری‌های پیشرفته تبریز ۴ مقصد بعدی ستاری در این سفر است. در این شهرک خط تولید انبوه کارخانه تیوپ لیزر سیلد گاز کربنیک افتتاح می‌شود. فناوران در شرکت دانش بنیان صنایع نوین اندیش سهند آرام به این فناوری دست یافتند. در فاز نخست ۵ هزار تیوپ لیزری در سال تولید می‌شود. تیوپ لیزری به فناوری پیشرفته برای تولید نیاز دارد و کاربرد آن در تمام تجهیزات بیمارستانی برای تصویربرداری لیزری و در صنعت در برش های لیزری است.

با افتتاح این خط تولید ایران به عنوان سومین کشور دارای فناوری تولید این محصول شناخته می‌شود. آمریکا و چین دیگر کشورهای دارای این فناوری هستند.

همچنین در این شهرک، خط تولید دیگری مربوط به کارخانه تعمیق تولید داخل شرکت شیمی پژوهش صنعت افتتاح می‌شود. قرار است تمام قطعات تخصصی تحریمی توسط این کارخانه تولید شود. البته از مزایای آن این است که تولیدات آن سری کاری نیست و قطعات مورد نیاز صنایع را یک نمونه می‌سازد. عمدتا صنایع کاغذ و سلولزی می توانند نیاز خود را از این طریق رفع کنند.

در پایان این سفر فاز جدید ساخت بردهای الکترونیکی شرکت دانش بنیان صنایع صبح پارلا آسیا به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود.