موفقیت واکسن کرونا مستلزم تزریق چند دوز است

کیوسک خبر: بیل گیتس مؤسس مایکروسافت که تلاش‌های گسترده‌ای را برای تولید واکسن کرونا آغاز کرده می‌گوید مصونیت در برابر این ویروس با یک بار تزریق واکسن ممکن نیست.

به گزارش سی بی اس نیوز، وی در مصاحبه‌ای با این شبکه تلویزیونی گفته است: هیچیک از واکسن‌هایی که در نقاط مختلف جهان تا به امروز تولید شده‌اند تنها با یک دوز تزریق مؤثر نخواهند بود و باید از هر یک از آنها چند دوز و در مراحل مختلفی به انسان‌ها تزریق شود تا شاهد تأثیرگذاری آنها باشیم.

گیتس افزوده: البته این شرایطی است که در آغاز استفاده از واکسن کرونا با آن مواجه خواهیم بود. بنیاد بیل و ملیندا گیتس بودجه‌ای ۲۵۰ میلیون دلاری را به تولید واکسن کرونا اختصاص داده و در این زمینه در نقاط مختلف جهان سرمایه گذاری کرده که پیش بینی می‌شود میلیاردها دلار درآمد برای بیل گیتس به همراه آورد.

بیل گیتس همچنین به صراحت از تصمیم دونالد ترامپ برای توقف پرداخت بودجه به سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرده است.

وی در این مصاحبه تصریح کرده: تولید واکسن موفق برای مقابله با ویروس کرونا مستلزم تلاش و همکاری جهانی است. اگر قرار باشد این واکسن جلوی انتقال ویروس کرونا را بگیرد باید ۷۰ تا ۸۰ درصد از مردم جهان آن را تزریق کنند. بنابراین میلیاردها نفر در جهان باید به این واکسن دسترسی یابند.

وی افزود: برای کسب اطمینان از ایمنی این واکسن از نزدیک با سازمان غذا و داروی آمریکا همکاری می‌کنیم. پیش از این هم برخی شرکت‌های سازنده واکسن هشدار داده بودند که با مصرف یک دوز از تولیداتشان در برابر ویروس کرونا ایمنی حاصل نمی‌شود و برای این کار باید در فواصل یک ماهه تزریق واکسن مذکور صورت بگیرد.