تولید الکترود باتری با پوست میگو

کیوسک خبر: باتری‌های لیتیومی سازگاری زیادی با محیط زیست ندارند و محققان برای حل این مشکل به تولید الکترودهای جدیدی روی آورده اند که با پوست میگو ساخته شده اند.

به گزارش نیواطلس، تولید الکترودهای جدید با استفاده از ماده‌ای در پوسته سخت میگو موسوم به چیتین صورت گرفته است. این ماده دارای نوعی سلولز موسوم به پلی ساکارید است که برای تولید مواد مختلفی از بسته بندی مواد غذایی گرفته تا پوشش‌های زرهی و نیز داروهای ارزان‌تر به کار گرفته می‌شود.

اما کاربرد جدید این ماده، تولید الکترود برای استفاده در باتری هاست. محققان دانشگاه ام آی تی می‌گویند با استفاده از این روش هم ظرفیت شارژ باتری‌ها افزایش می‌یابد و هم سرعت شارژ آنها بهتر می‌شود. از سوی دیگر کاربرد این روش از استهلاک باتری‌ها نیز می کاهد. سازگاری با محیط زیست مزیت دیگر الکترودهایی است که با چیتین میگو تولید شوند.

با استفاده از این روش می‌توان نوع جدیدی از باتری‌ها، موسوم به باتری‌های مایع را تولید کرد که الکترودهای آنها قابلیت ذخیره سازی انرژی را دارند و در محیط‌های بسیار متنوعی قابل استفاده هستند. محققان امیدوارند در آینده نزدیک تولید تجاری این باتری‌ها نیز ممکن شود.