یک فروند شناور حامل ۸۸۸ کیلوگرم موادمخدر در آب‌های هرمزگان توقیف شد

کیوسک خبر: فرمانده مرزبانی هرمزگان گفت: یک فروند شناور حامل ۸۸۸ کیلوگرم موادمخدر در آب‌های خلیچ فارس توقیف شد.

سردار حسین دهکی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: مرزبانان هرمزگان با پیگیری‌های شبانه روزی و اشراف کامل بر مرزهای آبی استان، با اطلاع از اینکه یک گروه از قاچاقچیان موادمخدر از سمت مرزهای آبی سیستان وبلوچستان قصد انتقال موادمخدر به سمت نوار ساحلی بندرلنگه و تخلیه آن را دارند، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی بیان کرد: سرباند قاچاقچیان که از حضور مرزبانان در منطقه احساس خطر می‌کرد، قصد به تعویق انداختن تخلیه موادمخدر در فرصت دیگری را داشت که بر این اساس مرزبانان استان با همکاری منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران به محل مورد نظر عزیمت و پس از ساعت‌ها کمین و تغییر تاکتیک، سوداگران را مجبور به تسلیم شدن کردند.

فرمانده مرزبانی هرمزگان تصریح کرد: سوداگران مرگ که تمامی راه ها را برخود بسته دیدند، با رها کردن یک فروند شناور تندرو تک ۳۵۰ حامل موادمخدر در حوالی تنب کوچک، به کمک عوامل اسکورتی از محل متواری شدند.

سردار دهکی ادامه داد: ماموران در بررسی شناور توقیفی، موفق به کشف ۸۴۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک و ۴۸ کیلوگرم هرویین شدند.

دهکی خطاب به افراد فرصت طلب وقانون شکن گفت: با توجه به حضور و اشراف مرزبانان در تمام نقاط استان، در حوزه ساحل و دریا و افزایش ضریب هوشیاری مرزبانان در شناسایی و کشف جرائم، از این پس مجرمان بویژه سوداگران مرگ در امان نخواهند بود و با آن‌ها برابر قانون برخورد خواهد شد.