• خانه
  • ورزش
  • طوقانی، عضو هیأت رئیسه ورزش باستانی: با ورزش باستانی زنان مخالفم

طوقانی، عضو هیأت رئیسه ورزش باستانی: با ورزش باستانی زنان مخالفم

کیوسک خبر: طوقانی، عضو هیأت رئیسه ورزش باستانی گفت: من به عنوان یک ورزشکار باستانی و عضو هیأت رئیسه این ورزش با حضور بانوان در ورزش باستانی و در حضور ومنظر مردان مخالفم و آنرا برخلاف مصالح و روح این ورزش ملی و باستانی میدانم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، یوسف طوقانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون ورزش باستانی ایران درمورد حضور زنان در ورزش زورخانه ای که با مخالفت و تجمع عده ای از پیشکسوتان این رشته و طلاب روبرو شده است گفت من به عنوان یک ورزشکار و عضو هیأت رئیسه ای ورزش با حضور بانوان در مجامع رسمی و ورزش باستانی و در حضور با مشارکت مردان مخالفم و آنرا برخلاف مصالح این ورزش میدانم.

وی با توجه به اداب و سنن این ورزش کهن اظهار کرد: ما بعنوان اعضا باید مراقبت کنیم ضمن ارتقا این ورزش وترویج آن در جامعه و خصوصا نسل جوان از آسیب های احتمالی و ضربه به این ورزش زیبا جلوگیری کنیم و این مهم بیشتر بر دوش هیأت رئیسه، ورزشکاران و‌ پیشکسوتان است.

طوقانی افزود: ما همواره شاهد حضور توام با متانت و حجاب قهرمانان و ورزشکاران بانوی ایرانی در میادین و عرصه های مختلف ورزشی بوده و هستیم و به حضور این شیرزنان با رعایت فرهنگ و روح ورزش افتخار می‌کنیم و مشوق آن هستیم، اما حضور در این رشته بخصوص و با تحریک و یا دستور خارجی که با روح ورزش باستانی هم خوانی ندارد مخالفیم.