تولید تونل‌ ضدعفونی کننده در دانشگاه تهران

کیوسک خبر: یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، موفق به تولید تونل‌های مه‌پاش(ضدعفونی کننده) برای استریل و مقابله با ویروس کرونا شد.

شیوع ویروس کرونا در کشور سبب شده تا پارک‌های علم و فناوری کشور در زمینه‌های مختلف علیه این ویروس اقدام و تولیدات مختلفی را به سرانجام رسانده و عرضه کنند. تونل مه پاش یا ضد عفونی کننده نیز از جمله دستاوردهای بعضی از پارک‌های علم و فناوری کشور است. پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز در این زمینه تولیدات خود را عرضه کرده است.

ویروس کرونا می‌تواند بر روی سطوح (دست، صورت، لباس، ساعت، حلقه یا انگشتر، کفش و …) به صورت فعال باقی بماند و انتقال این ویروس به مجاری تنفسی سبب بیماری می‌شود. بر همین اساس لزوم استریل و ضدعفونی کردن افراد پیش از ورود به مراکز اداری و تجاری باید امری جدی محسوب شود.

تونل های مه پاش نیز از جمله وسایل کاربردی برای ضدعفونی هستند که به دو دسته تونل ضدعفونی کننده پرسنل و وسایل نقلیه تقسیم می‌شوند.

این تونل می‌تواند در ورودی و یا خروجی ساختمان و یا محل ورود وسایل نقلیه نصب شود. این سیستم کاملا هوشمند بوده و با ورود فرد یا خودرو به داخل تونل اقدام به اسپری مواد ضدعفونی می‌کند. محاسبه دقیق سیستم پاشنده و جانمایی ۳۶۰ درجه‌ای نازل های مه پاش سبب می شود تمامی اندام های پرسنل، البسه و خودرو ضدعفونی شده و امکان انتقال ویروس به شدت کاهش یابد.

از این تونل ضدعفونی کننده می‌توان در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، کلنیک‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو، قطار، پایانه‌های اتوبوس رانی، مراکز خرید، هایپرمارکت‌ها، مجتمع‌های تجاری، اداری، برج‌های مسکونی، کارخانه‌ها، کارگاه‌های صنعتی، مدارس و دانشگاه‌ها استفاده کرد.

در حال حاضر بیمارستان‌هایی مانند بیمارستان مسیح دانشوری، امام خمینی(ره) و همچنین ورودی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ورودی وزارت کشور، شرکت مپنا به سیستم مه‌پاش مجهز شده‌اند.