افزایش تشخیص کروناویروس به ۱۸۰۰ آزمایش در روز توسط انستیتو پاستور ایران

کیوسک خبر: رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به انجام روزانه ۱۲۰۰ تست تشخیص کرونا، گفت: در راستای افزایش ظرفیت تشخیصی و با تحویل آزمایشگاه جدید تشخیص کروناویروس، طی روزهای آینده امکان افزایش ظرفیت تشخیصی انستیتو پاستور ایران به ۱۸۰۰ آزمایش در روز فراهم خواهد شد.

دکتر علیرضا بیگلری درباره ظرفیت آزمایشگاه‌های تشخیص کروناویروس در کشور گفت: با توجه به نیاز کشور به افزایش ظرفیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کرونا ویروس، در سه هفته گذشته ظرفیت تشخیصی انستیتو پاستور ایران از ۱۰۰ آزمایش در روز به ۱۲۰۰ آزمایش در روز افزایش یافت.

وی همچنین گفت: همزمان با توسعه شبکه آزمایشگاهی تشخیص کروناویروس به ۴۵ آزمایشگاه در کشور، ظرفیت تشخیصی شبکه آزمایشگاهی کروناویروس به بیش از ۶۰۰۰ آزمایش در روز افزایش یافته است.

بیگلری ادامه داد: در راستای افزایش این ظرفیت تشخیصی و با تحویل آزمایشگاه جدید تشخیص کرونا ویروس توسط پیمانکار به انستیتو پاستور ایران در روز سه شنبه ٢٠ اسفند ماه ٩٨، طی روزهای آینده امکان افزایش ظرفیت تشخیصی انستیتو پاستور ایران به ۱۸۰۰ آزمایش در روز فراهم خواهد شد و در عین حال متخصصین آزمایشگاهی انستیتو پاستور ایران در فضایی مجهزتر و استاندارد به ارائه خدمات تشخیصی خود خواهند پرداخت.