بازار ارز برای سرمایه‌گذاری ریسکی است/نظر رئیس کل بانک مرکزی در مورد بازار سرمایه

کیوسک خبر: رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که بازار ارز برای سرمایه‌گذاری همچنان دارای ریسک است، در مورد دستور وزیر اقتصاد برای برگشت دامنه نوسان بازار سرمایه به روال قبل نکاتی مطرح کرد.

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی اینستاگرام خود ۵ نکته در مورد دستور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر بازگشت دامنه نوسان در بازار سرمایه به ۵ درصد عنوان کرد.

وی نوشت در مورد تصمیم هیأت مدیره محترم بورس برای محدودسازی دامنه نوسان و تدبیر وزیر محترم اقتصاد چند نکته را تأکید می‌کنم؛ ۱- از دغدغه ریاست محترم سازمان بورس و نیز تلاش‌های ایشان برای مدیریت بازار در شرایط حساس کنونی اقتصاد به عنوان یک عضو شورای عالی بورس قدردانی می‌کنم. ۲- نظرات کارشناسان بازار سرمایه و سایر بازارهای مالی در دو روز گذشته علی‌رغم تنوع، سازنده قابل تقدیر بود. ۳- ارجح این است که این گونه تصمیمات مهم در شورای عالی بورس نیز طرح و با بررسی همه ابعاد آن و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور اتخاذ شود. ۴- یکی از راهکارهای مدیریت روند بازار سرمایه استفاده دولت از فرصت عرضه اولیه سهام و نیز برنامه‌ریزی برای افزایش درصد سهام شناور شرکت‌های مهم است. اقبال به بازار سرمایه را نیک پنداریم و با افزایش عرضه سهام عمق بیشتری به آن بدهیم. ۵- نکات مطرح‌شده به نقل از من در خصوص نگرانی از هجوم نقدینگی به بازار ارز و… را تأیید نمی‌کنم و باز هم تأکید می‌کنم بازار ارز با حضور و مدیریت بانک مرکزی همچنان ریسک بالا برای سرمایه‌گذاری دارد.

یاداشت همتی رئیس کل بانک مرکزی