جزئیات ثبت نام مرحله دوم مسکن ملی/نام نویسی در ۵ استان از روز شنبه

کیوسک خبر: ثبت نام مرحله دوم مسکن ملی در حالی از روز شنبه هفته آینده آغاز می شود که قرار است در این مرحله نیز همانند مرحله نخست استان به استان نام نویسی صورت بگیرد.

مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی در حالی از روز شنبه هفته آینده آغاز می شود که هنوز برای مرحله نخست آن اعتراضهایی از سوی متقاضیان حذف شده وجود دارد و این متقاضیان تا فردا ساعت ۲۴ مهلت دارند نسبت به حذف خود از مرحله اول اعتراض کنند.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن از شنبه ۱۷ اسفند آغاز می شود گفت:استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز و اصفهان در مرحله دوم ثبت نام قرار دارند و هنوز مشخص نیست استانهای بعدی کدام هستند.

وی با بیان اینکه شرایط ثبت‌نام مهیا شده ادامه داد: روزهای دوشنبه و چهارشنبه هفته آینده ثبت‌نام طرح ملی مسکن در سایر استان‌ها انجام خواهد شد و در صورت نیاز به ثبت‌نام در مرحله دوم، این کار ۲۴ اسفند انجام خواهد شد.

وی در گفت و گو با شبکه خبر نیز گفته بود که مرحله دوم ثبت‌نام با مرحله اول ثبت‌نام طرح ملی مسکن با توجه به شرایط بهداشتی متفاوت است؛ در مرحله اول ثبت‌نام‌ها بر اساس ظرفیت بود، اما در مرحله دوم برای آنکه نیازی به مراجعه مردم به کافی‌نت هم نباشد زمان ثبت‌نام از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۱۲ روز بعد یعنی تقریباً ۲ روز ادامه خواهد داشت.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در این مرحله بر اساس قرعه‌کشی اسامی را اعلام می‌کنیم تا آنها که چهار شرط را دارند برای انجام پروسه ثبت‌نام اقدام کنند.

پیشتر محمودزاده آورده متقاضی مسکن ملی را ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان عنوان کرده بود.، ضمن این‌که ۱۰۰ میلیون تومان وام دولتی نیز به آنها تعلق می‌گیرد. مابقی هزینه در دوره ساخت که ۱۸ تا ۲۴ ماه است، باید توسط متقاضیان واریز شود تا بتوانند واحد را تحویل بگیرد.

وی با اشاره به این‌که اردیبهشت یا خردادماه سال آینده اولین پروژه طرح ملی مسکن افتتاح می شود اظهار کرد: روند ساخت با آورده متقاضیان و وام بانکی صورت می‌گیرد و در صورت تأخیر در تأمین آورده با تأخیر ساخت مواجه خواهیم شد.