شروع آزمایشات بالینی اولین داروی ضدویروس کرونا در آمریکا

کیوسک خبر: اولین آزمایشات بالینی داروی ضد ویروس کرونا موسوم به remdesivir قرار است به زودی در نبراسکا واقع در آمریکا با کمک ۴۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در ۵۰ منطقه مختلف جهان آغاز شود.

به گزارش مدیکال اکسپرس،‌ در این آزمایش نیمی از بیماران داروی remdesivir را دریافت می‌کنند و به نیمی دیگر دارونما داده می‌شود. علاوه بر این چندین تحقیق و مطالعه دیگر در سراسر جهان به طور همزمان با این تحقیقات در حال انجام است.

به گفته محققان این آزمایشات در واکنش به شیوع ویروس کرونا در چین، آغاز شده است و بیمارانی که در اثر بیماری COVID-19 در بیمارستان بستری شده‌اند، در صورتی که علایم بیماری را با شدت متوسط داشته باشند، می‌توانند در این آزمایش شرکت کنند.

داروی remdesivir توسط شرکت Gilead Sciences ساخته شده و به گزارش سازمان جهانی بهداشت، امیدبخش‌ترین گزینه موجود برای درمان کرونا محسوب می‌شود.

این دارو در جریان تحقیقاتی که یک ماه قبل به انجام رسید، برای درمان چند بیمار مبتلا به ابولا در کنگو مورد استفاده قرار گرفت. به گفته سازمان جهانی بهداشت احتمال درمان بیماری‌های SARS و MERS نیز با استفاده از این دارو وجود دارد.

در حال حاضر ۱۴ مسافر یک کشتی کروز که در ژاپن از آن خارج شده و ۱۲ نفر از آن‌ها مبتلا به بیماری COVID-19 هستند، در مرکز پزشکی نبراسکا تحت درمان قرار دارند و در این آزمایش شرکت می‌کنند.

به گفته محققان، فعلا هیچ درمان و واکسن مورد تاییدی برای این بیماری وجود ندارد، در حالی که تاکنون ۸۰ هزار نفر در سراسر جهان به آن مبتلا شده و ۲۷۰۰ نفر در اثر ابتلاء به آن جان خود را از دست داده‌اند.