تازه‌ترین خبرها از کرونا در جهان| افزایش میزان ترخیص مبتلایان در چین

کیوسک خبر: کمیسیون بهداشت ملی چین امروز دوشنبه اعلام کرد، میزان مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۷۷۱۰۰ تن افزایش پیدا کرده که از این تعداد، ۲۴۷۳۴ نفر بعد از درمان از بیمارستان مرخص شده‌اند.

مقام‌های دولت چین امروز دوشنبه آمار تازه‌ای از میزان مبتلایان، تعداد درمان‌شدگان و همچنین تلفات ویروس کرونا ارائه دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، شیوع ویروس کرونا که اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ ابتدا از شهر «ووهان» استان «هوبی» چین آغاز شد، اکنون به بیش از ۳۰ کشور در جهان گسترش پیدا کرده است.

کمیسیون بهداشت ملی چین در ادامه روند اطلاع‌رسانی درباره وضعیت این بیماری، امروز دوشنبه اعلام کرد، میزان مبتلایان به کرونا در چین به ۷۷ هزار و ۱۰۰ تن افزایش پیدا کرده است.

طبق اعلام این نهاد دولتی، تاکنون ۲۴۷۳۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا بعد از درمان در بیمارستان‌ها، ترخیص شده‌اند.

کمیسیون بهداشت ملی چین همچنین از افزایش تعداد کشته‌های ویروس کرونا در این کشور به ۲۵۹۲ نفر خبر داده است.

بنا بر گزارش شبکه «الجزیره»، از چین خبر می‌رسد که مقام‌های ۶ استان «گوآندونگ، شانگژی، لیائونینگ، گویژو، یون نان و گانسو» سطح هشدار برای مقابله با کرونا را کاهش داده‌اند.

از کره جنوبی خبر می‌رسد، میزان مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۷۶۳ نفر و تعداد کشته‌ها به هفت تن افزایش یافته است.

مقام‌های دولت کره جنوبی روز یکشنبه (دیروز) سطح هشدار درباره شیوع کرونا در این کشور را به بالاترین سطح ارتقا داده بودند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا به حداقل ۱۵۲ نفر رسیده و مقام‌های این کشور اعلام کرده‌اند، سه مورد مرگ بر اثر کرونا در ایتالیا ثبت شده است.

از سوی دیگر از مرز ایتالیا و اتریش خبر رسیده، مقام‌های اتریشی یک قطار مسافربری که از مبدا ونیز به مقصد مونیخ حرکت می‌کرد را به دلیل وجود دو مسافر مشکوک مبتلا به کرونا متوقف کردند.

به گفته مقام‌های اتریشی، تدابیر لازم برای بررسی دقیق‌تر شرایط این قطار و مقابله با ویروس کرونا در حال انجام است.

«اولیور وران» وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد، به زودی با همتایان اروپایی خود برای رایزنی درباره طرق مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت‌و‌گو خواهد کرد.