اعلام آمادگی شهردار تهران برای کمک به وزارت بهداشت

کیوسک خبر: شهردار تهران از ارائه یک نامه به وزیر بهداشت خبر داد و گفت: به وزیر بهداشت و درمان گفتیم متولی مستقیم بهداشت شما هستید اما از همه امکانات‌مان برای کمک به مقابله با کرونا استفاده می‌کنیم.

پیروز حناچی شهردار تهران در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران به موضوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: برخی از مراکز و مناطق و معابر جاهای مهمی هستند نظیر ایتسگاه‌های مترو و اسکان های کارگری.

وی افزود: برای ضدعفونی ایتسگاه‌های مترو اقدامات خوبی در دست انجام است و مراقبت از اماکن اسکان کارگری و ارائه آموزش ‌های لازم هم با جدیت پیش می‌رود.

حناچی گفت: پروتکل های رعایت بیماری های واگیردار را در نظر گرفته‌ایم که برای مثال درخصوص مراکز ورزشی نظیر ضد عفونی کردن و ممانعت از حضور افراد سرما خورده در این مکان‌ها است.

شهردار تهران افزود: ضد عفونی کردن همه تجهیزات مترو و اتوبوسرانی و حضور در پایانه های حمل و نقل عمومی به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

وی ادامه داد: ایجاد یک سایت جدید برای دفن پسماند و ایجاد امکانی برای کاهش خرید بلیت مترو و اتوبوس و گند زدایی در سطح شهر تهران و اختصاص بودجه ضروری برای مقابله با کرونا تمهیدات ویژه برای بازارهای میوه و بازار روزها و آموزش به شهروندان از طریق بیلبوردها برخی از اقدامات شهرداری تهران است.

حناچی از ارسال نامه به وزیر بهداشت خبر داد و گفت: در این نامه به ایشان گفتیم متولی مستقیم بهداشت ما نیسیتیم اما از تمام امکاناتمان برای کمک به پیشبرد اهداف این وزارتخانه در مقابله با ویروس کرونا استفاده خواهیم کرد.

وی از تماس تلفنی با شهردار منطقه ۱۳ هم خبر داد و گفت: آخرین صحبت را با شهردار منطقه ۱۳ داشتم و دیدیم وضعیت شان خیلی بهتر شده است و منطقه و دفتر کار ایشان هم ضدعفونی شده است و به زودی با پشت سر گذاشتن مراحل درمانی به چرخه زندگی باز خواهند گشت.