«اختاپوس» توقیف نیست/ فروش نسخه اینترنتی از هفته بعد

فارس من | «اختاپوس» توقیف نیست/ فروش نسخه اینترنتی از هفته بعد

کیوسک خبر: کارگردان مستند افشاگرایانه «اختاپوس» گفت: این مستند توقیف نشده است و همچنان ثبت‌نام اکران‌های دانشگاهی، تشکل‌ها و مساجد ادامه دارد. به احتمال فراوان از هفته آینده فروش نسخه اینترنتی هم آغاز می‌شود.

پس از آنکه مراسم رونمایی از مستند «اختاپوس»  با موضوع مافیای صنعت خودرو هفته گذشته  (چهارشنبه ۴ دی) با حضور عوامل انتظامی لغو شد.

مهدی انصاری، کارگردان این مستند درباره وضعیت کنونی آن گفت: «اختاپوس» بر خلاف آنچه که برخی رسانه‌ها گفتند، توقیف نشده و هیچ موضوعی هم به ما ابلاغ نشده است. هیچ پرونده‌ای هم علیه من در سامانه ثنا (سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی) باز نشده است.

این مستندساز ادامه داد: برایمان سؤال است که اکران مستند چه ارتباطی به دادسرای جرایم رایانه‌ای داشت که با ضابط فتا آمدند و جلوی پخش را گرفتند. ضمن اینکه مگر قبلاً آن را دیده بودند که محتوایش را خلاف قانون دانستند؟! خوشبختانه از قوه قضائیه با حوزه هنری تماس گرفته‌اند و پیگر ماجرا هستند و ما هم پیگیر هستیم که با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

انصاری تاکید کرد: هم‌اکنون ثبت‌نام‌های نمایش مستند در دانشگاه‌ها و مساجد و محافل ادامه دارد. علاقه‌مندان به تماشای مستند می‌توانند با مراجعه به نشانی http://octopos-auto.ir/ekran و ثبت‌نام، درخواست خود را مطرح کنند و در صورت لزوم، بنده یا تیم تولید برای نمایش مستند با آن‌ها تماس خواهیم گرفت و هماهنگی‌ها را انجام می‌‌دهیم.

کارگردان «اختاپوس» عنوان کرد: در نظر داریم اکران مستند را با حضور استاد حسن عباسی بار دیگر برگزار کنیم، همچنین در حال ارزیابی‌های رسانه‌ای هستیم و در صورتی که فضا را مناسب بیابیم، فروش نسخه اینترنتی و عرضه در VODها را از هفته آینده آغاز می‌کنیم.