• خانه
  • ورزش
  • صعود ملی پوش ایران به فینال لیگ جهانی کاراته وان

صعود ملی پوش ایران به فینال لیگ جهانی کاراته وان

مهدی‌زاده

کیوسک خبر: نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم مردان ایران با برتری مقابل رقبای خود به فینال رقابت های لیگ جهانی کاراته وان در اسپانیا رسید و علی اصغر آسیابری نیز در وزن ۷۵- کیلوگرم به رده بندی رفت.

هفتمین مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی با حضور ۷۳۷ کاراته کا از ۸۹ کشور به میزبانی اسپانیا در سالن “پاولوین” شهر مادرید در حال برگزاری است و نمایندگان ایران نیز در راه کسب سهمیه المپیک عازم این مسابقات شده‌اند.

در جریان رقابت‌های روز نخست مردان، امیر مهدی زاده نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی هیروتو شینوهارا، قهرمان آسیا ۲۰۱۹ از ژاپن را با نتیجه ۲ بر صفر برد و راهی فینال شد و برای کسب مدال طلا باید به مصاف عبدالرحیم اوزر از ترکیه برود.

سعید احمدی دیگر نماینده ایران در این وزن پس از دو پیروزی مقابل رقبای خود از اسپانیا و آذربایجان مقابل حریفی از برزیل شکست خورد و حذف شد.

در وزن ۷۵- کیلوگرم، بهمن عسگری در دور نخست در دور نخست مقابل لورنزو پیترو مارسی از ایتالیا با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و ناباورانه حذف شد.

علی اصغر آسیابری دیگر نماینده ایران در این وزن در چهارمین مبارزه خود مقابل لوران داکاستا از فرانسه یک بر صفر شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش، راهی گروه بازنده ها شد.آسیابری با برتری مقابل ارمان التمار از ترکیه به دیدار رده بندی رسید و برای کسب مدال برنز به مصاف لوییجی بوسا از ایتالیا خواهد رفت.

در بخش بانوان نیز سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم پس از دو برتری مقابل رقبای خود از اسلوکی و تایوان مقابل حریفی از اسپانیا شکست خورد و حذف شد.

در وزن ۵۵- کیلوگرم طراوت خاکسار با نمایشی ضعیف پس از استراحت در دور نخست، مقابل کارلا بورکیت از انگلستان ۴ بر صفر شکست خورد و حذف شد.

در کاتای انفرادی نیز نگین باقری از دور مسابقات کنار رفت.