• خانه
  • علم و دانش
  • روحانی در افتتاحیه کارخانه نوآوری آزادی: کارخانه نوآوری تحول بزرگی است/برای افزایش پهنای باند درفشار هستیم

روحانی در افتتاحیه کارخانه نوآوری آزادی: کارخانه نوآوری تحول بزرگی است/برای افزایش پهنای باند درفشار هستیم

به گزارش کیوسک خبر حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز(سه‌شنبه) در افتتاح کارخانه نوآوری آزادی متشکل از مجموعه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان، اظهار کرد: کارخانه هایی که ما معمولا افتتاح می‌کنیم یا فولاد است یا مس و پرتوشیمی و از این قبیل است، اما امروز وارد یک فاز نو و جدیدی شدیم. این کارخانه با همه کارخانه‌هایی که قبلا افتتاح می‌کردیم متفاوت است و این کارخانه، کارخانه نوآوری است.

رئیس‌جمهور افزود: معمولا کارخانه، نوآوری‌های قبلی را اجرا می‌کند یعنی گام و نتایج گذشته را به مرحله عمل می‌آورد ولی اینجا ایده‌های نو را مطرح می‌کند وخوبی‌اش این است که شرکت استارت‌آپ و نوآفرین ما کار را پیش می‌برند و یک عده هم در کنارشان هستند تا در پیچ و خم های اداری نمانند. این یک تحول بزرگ است ولی نیاز به زیرساخت و فرهنگ و همکاری دارد.

وی افزود: ما معمولا در صنعت و فناوری و حتی در علم دنباله رو هستیم. معمولا کشورهای صنعتی یک گامی را برمی‌داشتند و بعد ما می‌آمدیم آن را عمل کنیم. در فناوری های معمولی این چنین است اما در اینجا می‌توانیم نوآوری داشته باشیم که دیگری انجام نداده است.

روحانی اظهار کرد: افتخار دولت یازدهم و دوازدهم در این راستا گام های خوبی برداشته است و ممکن است کامل نباشد و کمتر از انتظار نسل جوان باشد اما در عین حال یک حرکت بزرگی است که انجام گرفته است. اگر پهنای باند نداشتید این کارها امکانپذیر نبود. همه این کارهایی که امروز بازدید کردیم متکی بود به پیشرفت ICT و پهنای باند. خیلی فشارها ما دیدیم تا ما بتوانیم این را در دسترس شما قرار دهیم و هنوز هم در فشار هستیم.

رئیس جمهور گفت: اینکه ما امروز در یک کارخانه نوآوری هستیم، خوبی‌اش این است که همه در یک سالن در کنار هم هستند؛ این خیلی مهم است که همدیگر را بشناسیم.