• خانه
  • علم و دانش
  • ستاری در آیین رونمایی از ۴ فرآورده‌ پروبیوتیک نسل جدید:بیش از ۹۸ درصد نیاز کشور به دارو با تولیدات ایران ساخت تامین می شود

ستاری در آیین رونمایی از ۴ فرآورده‌ پروبیوتیک نسل جدید:بیش از ۹۸ درصد نیاز کشور به دارو با تولیدات ایران ساخت تامین می شود

به گزارش کیوسک خبر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در آیین رونمایی از ۴ فرآورده‌ پروبیوتیک نسل جدید اظهار داشت : بیش از ۹۸ درصد نیاز کشور به دارو با تولیدات ایران ساخت تامین می شود. با برنامه ریزی جدی و حمایت های زیرساختی، شرکت های دانش بنیان بخش باقی مانده را نیز در داخل کشور تولید می کنند.

وی تصریح کرد:میزان قابل توجهی وابستگی فرآورده های غذایی ‏دام، طیور آبزیان به ویژه پروبیوتیک ها وجود دارد که عزم جدی شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاران برای تحول آفرینی در این حوزه را طلب می‌کند.

به گفته معاون علمی و فن آوری رییس جمهوری شرکت های دانش بنیان دارویی و غذایی کشور، اکنون به سطحی از توانمندی رسیده اند که خروج از کشور استعدادهای برتر به ویژه در حوزه دارویی و سلامت را به کمترین میزان رسانده اند و با به کارگیری بهترین متخصصان جوان و خلاق، ضمن ایجاد اشتغال و خلق ارزش افزوده، به میزان قابل توجهی از واردات و ارزبری بی نیاز می کنند.