• خانه
  • علم و دانش
  • معاون علمی و فن آوری رییس جمهوری: اگر فکر کنیم خارجی‌ها می‌توانند سبب توسعه ایران شوند اشتباه می‌کنیم

معاون علمی و فن آوری رییس جمهوری: اگر فکر کنیم خارجی‌ها می‌توانند سبب توسعه ایران شوند اشتباه می‌کنیم

به گزارش کیوسک خبر ، سورنا ستاری معاون علمی و فن آوری رییس جمهوری که به استان گلستان سفر کرده است ، در جلسه رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان این استان با تاکید بر استفاده از ظرفیت زیست بوم های استان گلستان تصریح کرد : توسعه استان با سرمایه گذاری بر بوم منطقه محقق می شود و اگر فکر می‌کنید نیرویی از بیرون و خارج از سیستم می‌آید و توسعه اتفاق می‌افتد، این مهم تحقق نمی یابد.

وی افزود : اگر فکر کنیم خارجی‌ها می‌توانند سبب توسعه ایران شوند اشتباه می‌کنیم، توسعه این مملکت درون زاست و توسط نیروی انسانی داخل کشور شکل می گیرد.

ستاری با اشاره به اینکه آیندگان ما را به علت خام‌فروشی سرزنش خواهند کرد، گفت :استان گلستان ازظرفیت‌های زیست بوم مناسبی در کشاورزی، گیاهان دارویی و معادن برخوردار است.

گفتنی است در جلسه رونق تولید و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان گلستان که با حضور استاندار و مقامات عالی استان همراه بود ۴ تفاهم نامه با هدف رونق زیست بوم فناوری استان گلستان منعقد شد

شایان ذکر است راه اندازی مرکز نوآوری سلامت و فناوری های حوزه سلامت و راه اندازی کارخانه های نوآوری گرگان و گنبد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری منطقه از اهداف این تفاهم نامه هاست.