• خانه
  • فرهنگی
  • پرونده‌های مفتوح میراث فرهنگی در قوه قضاییه چیست؟

پرونده‌های مفتوح میراث فرهنگی در قوه قضاییه چیست؟

وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، یکی از وظایف وزارتخانه تازه تأسیس گردشگری را صیانت از میراث فرهنگی برشمرد و تأکید کرد: با تبدیل سازمان به وزارتخانه، این پرونده‌ها با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد.

به گزارش کیوسک خبر ، علی اصغر مونسان، وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره پرونده‌های در جریان در قوه قضاییه در خصوص صیانت از میراث فرهنگی، گفت: یکی از وظایف مهم ما صیانت از میراث فرهنگی است و این پرونده‌های قضایی با تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی با قدرت بیشتری دنبال خواهد شد.

وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به مطرح شدن پرونده‌هایی که سازمان میراث فرهنگی نسبت به آن‌ها شاکی است، گفت: عمده پرونده‌های مفتوح در خصوص تخریب‌های صورت گرفته و تجاوز به حریم میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه این تخلفات تقریبا در همه استان‌ها وجود دارد و چنین پرونده‌هایی مربوط فقط به یک استان خاص نیست، در پاسخ به این سئوال که با حضور آقای رئیسی در قوه قضاییه روند رسیدگی به این پرونده‌ها چه تغییری کرده است، گفت: قوه قضاییه در این زمینه همواره همراهی خوبی داشته است و مطمئن هستم با حضور آقای رئیسی این همکاری‌ها گسترش پیدا خواهد کرد.

وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، قانون ساخت یا بازسازی اثر ثبت شده در صورت تخریب در همان مکان توسط فرد یا دستگاه تخریب کننده را قانون بسیار مفیدی برشمرد و گفت: باید از نمایندگان برای تصویب این قانون تشکر کرد و این قانون در حال حاضر با قدرت اجرا می‌‎شود./