قیمت دام زنده در آستانه عید قربان اعلام شد

به گزارش کیوسک خبر ، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: قیمت هر کیلوگرم دام زنده مرغوب ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان است و هرکیلوگرم گوشت گوسفندی ایرانی به‌صورت شقه به‌قیمت ۱۰۳هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

بنابراین گزارش و به نقل از تسنیم علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در ارتباط با قیمت دام زنده برای عید قربان اظهار کرد: سه‌شنبه هفته جاری جلسه‌ای درباره عرضه بهداشتی دام زنده برای روز عید قربان در شبکه دامپزشکی استان تهران برگزار و در این ارتباط تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: ما در اتحادیه معتقدیم که نباید قیمت دام زنده به‌طور واحد تعیین شود و باید بازار را به‌سمت عرضه و تقاضا سوق داد. با توجه به افزایش عرضه دامی که در کشور وجود دارد افزایش قیمتی در این ارتباط پیش‌بینی نمی‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی ادامه داد: قیمت فعلی هر کیلوگرم دام زنده مرغوب ۴۲ هزار تومان تا ۴۵ هزار تومان اما قیمت دام‌های سنگین کمتر از ۴۲ هزار تومان است.

وی تصریح کرد: تفاوت انواع دام زنده از لحاظ کیفی مانند تفاوت بنز با پیکان است و کارشناس مربوطه با رؤیت دام قیمت را تعیین می‌کند و حتی قیمت دام زنده تولیدشده در هر استان کشور متفاوت است.

ملکی اظهار داشت: قیمت هر کیلوگرم گوشت داخلی بدون دنبه شقه یا یک‌چهارم ۱۰۳ هزار تومان است و نوع وارداتی آن ۸۲ تومان به خرده‌فروشان تحویل داده می‌شود که آنها نیز می‌توانند با ۱۰ درصد سود به‌فروش برسانند.