پلی استیشن ۴ به فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه رسید

کیوسک خبر – آمار جدید کمپانی سونی از عرضه کنسول پلی‌استیشن ۴ نشان می‌دهد که عرضه کلی پلی‌استیشن ۴ از زمان عرضه آن در سال ۲۰۱۳ تا به امروز به ۱۰۰ میلیون دستگاه رسیده است.

کمپانی سونی بین بازه زمانی شروع ماه آوریل تا پایان ژوئن در حدود ۳.۲ میلیون دستگاه پلی‌استیشن ۴ را به بازار عرضه کرده است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، آمار جدید کمپانی سونی از عرضه کنسول پلی‌استیشن ۴ نشان می‌دهد که عرضه کلی پلی‌استیشن ۴ از زمان عرضه آن در سال ۲۰۱۳ تا به امروز به ۱۰۰ میلیون دستگاه رسیده است. به‌این‌ترتیب این کنسول بعد از پلی‌استیشن ۱ و پلی‌استیشن ۲ سومین دستگاه بازی پرفروش سونی بوده است. در این میان پلی‌استیشن ۳ باعرضه ۸۷ میلیون دستگاه در طول عمر خود، در رتبه آخر و چهارم قرارگرفته است.

تحلیل‌های جدید ارائه‌شده از دانیل احمد به‌عنوان تحلیلگر نیکو حاکی از آن است که پلی‌استیشن ۴ در میان رقبای خود سریع‌تر از هر کنسول دیگری به عرضه ۱۰۰ میلیونی رسیده است. رکورد فروش ۱۰۰ میلیون دستگاه از پلی‌استیشن ۴ در بازه زمانی ۵ سال و هفت‌ماهه برای سونی به‌دست‌آمده است که کمتر از رکورد ۵ سال و ۹ ماه برای پلی‌استیشن ۲ است. کنسول نینتندو Wii به‌عنوان تنها کنسول دیگری که توانست به بالای ۱۰۰ میلیون دستگاه در جهان برسد، این رکورد را در بازه زمانی ۶ سال و هست ماهه به دست آورد.

اگرچه پلی‌استیشن ۴ برای سونی یک برگ برنده بزرگ محسوب می‌شود اما این کنسول روزهای پایانی خود را طی می‌کند. اگرچه هنوز بازی‌هایی نظیر Death Stranding، Final Fantasy VII remake و The Last of Us: Part 2 برای پلی‌استیشن ۴ عرضه نشده‌اند اما تمرکز سونی این روزها به میزان زیادی به ساخت و عرضه پلی‌استیشن ۵ متمرکز شده است. به‌این‌ترتیب باید منتظر بود و دید که آیا این نسخه جدید از کنسول‌های پلی‌استیشن نیز می‌تواند به عرضه ۱۰۰ میلیون دستگاه برسد یا خیر.