• خانه
  • دولت
  • تایید نامه ظریف به رهبر انقلاب در مورد سریال گاندو

تایید نامه ظریف به رهبر انقلاب در مورد سریال گاندو

به گزارش کیوسک خبر به نقل از صداوسیما ، سید عباس موسوی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در این مورد افزود: این خبر را تایید می‌کنم، صدا و سیما از جمله نهاد‌های زیر نظر رهبری است و اگر گلایه و شکوائیه‌ای باشد بهتر است به جای دیگران، با ایشان در میان گذاشته شود.
وی ادامه داد: شاهد بودیم که آنچه تلاش شد در این سریال از مجموعه وزارت خارجه و شخص وزیر نشان داده شود یک چهره منفعل، بی اراده و بی عمل بود.

موسوی تاکید کرد: ما تصور کردیم اگر اینطور است و با توجه به اینکه دکتر ظریف اساسا تلویزیون تماشا نمی‌کند، اگر قرار است جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر در منطقه و جهان باشد، با داشتن چنین تصویری دیگر ماندن ما و این وزیر شاید جایز نباشد و به لحاظ شرعی باید فردی عهده دار این سمت باشد که همزمان عزت، حکمت و مصلحت داشته و در محافل بین المللی از چنان اقتداری برخوردار باشد که بتواند زبان گویای این ملت باشد.
وی با اشاره به پاسخ رهبری به این نامه گفت: رهبر معظم انقلاب التفات فرمودند و به نوعی فرمودند مطلقا راضی نیستند که به این مجموعه اهانتی صورت گیرد.
موسوی در پایان تاکید کرد: امیدوارم گوش شنوایی باشد.

سفر مقامات چینی و هندی به تهران؛ این هفته

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برخی مقامات چینی و هندی این هفته به تهران خواهند آمد که به موقع اطلاع رسانی خواهد شد

سید عباس موسوی افزود: هفته‌های پرترافیکی را طی چند وقت اخیر پشت سرگذاشته ایم که به لحاظ دیپلماتیک و سیاست خارجی اهمیت فوق العاده‌ای دارد.

موسوی تاکید کرد: اگر این رفت و آمد‌ها به نتیجه نرسد جمهوری اسلامی ایرانم راضی نخواهد شد و اگر تا فرصت باقی مانده اتفاقی رخ ندهد ایران گام سوم را برخواهد داشت.
وی گفت: نشست وین به درخواست هر دو طرف بود، اروپا به کاهش تعهدات ایران کمی معترض بود و ایران هم به رفتار و بی عملی آن‌ها و همین طور دستگیری برخی ایرانیان در اروپا و استرداد آن‌ها به آمریکا در چارچوب تحریم‌های ظالمانه آمریکا، به شدت معترض بود.
سخنگوی وزارت خارجه یکی از تصمیمات مهم این نشست را احتمال برگزاری دور بعدی آن در سطح وزرای ۱+۴ عنوان کرد.