ثبت‌نام مجدد کاردانی دانشگاه فنی وحرفه‌ای؛ از فردا

به گزارش کیوسک خبر ،سخنگوی سازمان سنجش از آغاز فرصت مجدد نام نویسی در دوره‌های بدون آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی سال ۹۸ از فردا خبر داد. سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان می‌توانند تا جمعه ۱۱ مرداد با مراجعه به سایت اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org در این دوره‌ها نام نویسی کنند.
حسین توکلی با بیان اینکه پذیرش در این دوره‌ها به دو روش با آزمون و بدون آزمون (پذیرش براساس سوابق تحصیلی) است افزود: در فرصت قبلی نام نویسی ۱۱۲ هزار و ۱۹۴ داوطلب برای پذیرش در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی نام نویسی کرده اند.
وی گفت: پذیرش در ۳۰ کدرشته امتحانی این دوره‌ها بر اساس سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) و پذیرش در ۹ کدرشته امتحانی با آزمون است.
توکلی افزود: ۸۵ هزار و ۴۷۳ داوطلب برای پذیرش در دوره‌های با آزمون نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر زن و ۴۹ هزار و ۱۹۱ نفر مرد هستند.
وی گفت: کارت ورود به جلسه دوره‌های با آزمون از سه شنبه ۸ مرداد از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش توزیع می‌شود.
توکلی افزود: آزمون دوره‌های با آزمون جمعه ۱۱ مرداد در ۱۶۳ شهرستان و ۲۷۱ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.
وی گفت: ظرفیت پذیرش در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی ۲۵۵ هزار و ۶۰۸ نفر است.(منبع:صداوسیما)