سرپرست وزارت آموزش و پرورش خبر داد: استخدام بدون آزمون معلمان حق‌التدریس و شرکتی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش  گفت: آموزشیاران نهضت سواد آموزی برای جذب در آموزش و پرورش نیازمند شرکت در آزمون استخدامی هستند.

وی افزود: مربیان پیش دبستانی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی و معلمان شرکتی مشمول استخدام در آموزش و پرورش هستند، اما ظرفیت پذیرش این معلمان بر اساس جنسیت و نیاز هر استان و منطقه متفاوت خواهد بود.

وی تأکید کرد: این دسته از معلمان باید قبل از استخدام دوره آموزشی و توانمند سازی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند.
حسینی افزود: بیش از ۳۲ هزار معلم حق التدریس در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند و دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان را در ضمن تدریس خواهند گذراند.

وی گفت: بر اساس مصوبه پارسال مجلس شورای اسلامی آئین نامه استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی تدوین شده است و این دسته از معلمان به زودی ساماندهی خواهند شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: بیش از ۱۰۵ هزار معلم مشمول مصوبه مجلس خواهند شد.
حسینی ادامه داد: تا مهر امسال بیش از ۶۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند که ۲۰ هزار معلم از طریق استخدام از دانش آموختگان سایر دانشگاه ها، ۵ هزار نفر از نیرو‌های خدماتی و بقیه از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان جایگزین معلمان بازنشسته خواهند شد.

وی گفت: مهر امسال جشن حذف مدارس خشت و گلی را در همه استان‌ها به غیر از استان سیستان و بلوچستان و جشن حذف بخاری‌های نفتی را خواهیم داشت.

وی به ثبت نام دانش آموزان در مدارس اشاره و تصریح کرد: حتی یک دانش آموز نیز از ۱۰۷ هزار مدرسه ما محروم نخواهد بود و ثبت نام همه دانش آموزان انجام خواهد شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: ما ۲۴ نوع مدرسه داریم که تعدادی از این مدارس مانند مدارس استعداد‌های درخشان، نمونه دولتی، هیأت امنایی و شاهد از خانواده‌ها شهریه دریافت خواهند کرد و ثبت نام سایر مدارس به غیر از مدارس غیر دولتی بدون دریافت شهریه خواهد بود.

وی یادآور شد: تیم‌های نظارتی برای روان، آسان و بدون تخلف ثبت نام مدارس در آموزش و پرورش شکل گرفته است و ثبت نام همه دانش آموزان در مدارس امسال به خوبی انجام خواهد شد.