• خانه
  • ورزش
  • گاف‌های تاریخی و عجیب ترامپ این بار در مراسم استقلال آمریکا

گاف‌های تاریخی و عجیب ترامپ این بار در مراسم استقلال آمریکا

به گزارش کیوسک خبر، دونالد ترامپ به اشتباه وقایعی را به استقلال این کشور از بریتانیا در تاریخ ۴ جولای ۱۷۷۶ میلادی نسبت داد که عجیب‌ترین آن، تسخیر فرودگاه‌ها توسط نیروهای انقلابی بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی‌اش به‌ مناسبت سالگرد استقلال این کشور از بریتانیا گفت در سال ۱۷۷۶ میلادی، نیروهای انقلابی «فرودگاه‌ها» را تسخیر کردند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، ترامپ در سخنرانی مراسم روز استقلال آمریکا با  لحنی حماسی گفت:‌ «ارتش ما آسمان را تحت کنترل خود درآورد، باروها را در هم کوبید، فرودگاه‌ها را تسخیر کرد، هر آن‌چه که باید را انجام داد و در دژ مک‌هنری، زیر آتش خیره‌کننده موشک‌ها، چیزی به‌جز پیروزی به دست نیاورد».

این در حالی است که استقلال آمریکا از بریتانیا سال ۱۷۷۶ به وقوع پیوست، اما اولین هواپیما در سال ۱۹۰۳ توسط برادران «رایت» به پرواز درآمد.

اولین موشک نیز طی جنگ جهانی اول مورد آزمایش قرار گرفت که از ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ میلادی به وقوع پیوست.

همچنین ترامپ به اشتباه، نبرد «مک‌هنری» را در جریان استقلال آمریکا دانست. در حالی که این نبرد در سال ۱۸۱۲ و دهه‌ها بعد از استقلال آمریکا رخ داد.

عده‌ای از معترضان بامداد جمعه (به وقت تهران) قبل از سخنرانی ترامپ در این مراسم، بیرون ساختمان کاخ سفید پرچم کشورشان را  آتش زدند و درگیری‌هایی میان مخالفان او و طرفدارانش صورت گرفت.

ترامپ دستور داده بود طی برگزاری مراسم جشن روز استقلال آمریکا رژه تانک‌ها و پرواز هواپیماها به‌نمایش گذاشته شوند. یک نماینده کنگره آمریکا این دستور ترامپ را به «آتش‌بازی برای خودستایی» تعبیر کرده و به شدت از آن انتقاد کرد.منبع:فارس