بازدید ستاری از تولید کلیدهای فرمان صنعت برق زنجان

به گزارش کیوسک خبر، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نخستین بخش از سفر یک روزه به استان زنجان، با حضور در شرکت دانش بنیان «فرآیند رشد» از آخرین دستاوردهای این شرکت که کلیدهای فرمان صنعت برق را تولید می کند، دیدن کرد.

کلید فرمان های صنعت برق، در دماهای منفی و مثبت ۵۰ درجه سانتی گراد باید کارایی داشته باشند. عملکرد این کلید فرمان ها با دریافت استانداردها و گواهی از شرکت های اروپایی تایید شده است.

بنابراین گزارش نوع اول و دوم این کلیدها تحت لیسانس شرکت های سوئد و ایتالیایی ساخته شده و نوع سوم به طور کامل بومی سازی و به تولید انبوه رسیده است. ورود هر کلید خارجی ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار هزینه ارزی خواهد داشت که با بومی سازی این گیربکس ها، این میزان خروج ارز متوقف شده است.

همچنین سورنا ستاری در جریان سفر یک روزه خود به زنجان از پروژه‌ای فناور در حوزه سلولی و اصلاح نژادی که به ثمر رسیده است، بازدید می‌کند. این طرح دانش‌بنیان، پروژه‌ای تحقیقاتی مشترک دانشگاه زنجان و جهاد کشاورزی استان است که با وارد کردن سلول‌های جنسی از کشور نیوزلند و از نژاد برولامرینو آغاز شده است. در ادامه این سفر، نشست شورای اقتصاد مقاومتی از ظرفیت‌های استان در رونق زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان و ضرورت هم دلی برای حمایت از جوانان خلاق برگزار خواهد شد.