فعالیت ۳۲۰۰ مرکز مرکز دندانپزشکی در شیفت عصر

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: یکی از اولویت‌های طرح تحول سلامت، مبحث بهداشت دهان و دندان است که این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش کیوسک خبر، علیرضا رئیسی، افزود: از آغاز طرح تحول سلامت در دولت یازدهم موضوع بهداشت دهان و دندان و تحول در این بخش با جدیت پیگیری شده به طوری که شاخص پوسیدگی دندان از ۲.۹ در سال ۹۱ به ۱.۸۴ در سال ۹۵ رسیده است.

وی گفت: در قالب طرح تحول سلامت، نزدیک به ۳۰۰۰ مرکز بهداشتی، درمانی که دارای واحد دندان‌پزشکی بودند، از نظر فضا و امکانات تجهیزاتی بازسازی شدند در حالی که این واحدها نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ سال بود که مستهلک شده بودند.

رئیسی اظهار داشت: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، در روستاها دندانپزشک نداشتیم، به‌طوری که خدمات دندانپزشکی در این مناطق طی ۱۰ تا ۱۵ سال تقریباً به صفر رسیده بود و کلاً در ۱۲۰۰ مرکز شهری و نزدیک به ۱۰۰۰ مرکز شهری، روستایی حدود ۱۰۰ دندانپزشک داشتیم، اما با اجرای طرح تحول سلامت این امر امکانپذیر شد که نزدیک به ۱۷۰۰ دندانپزشک در روستاها به‌ویژه مناطق محروم جذب شدند و خدمات خوبی را ارائه کردند.

وی ضمن تاکید بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌های حوزه دندانپزشکی در بخش بهداشت، افزود: در راستای کاهش هزینه از جیب مردم در بخش دندانپزشکی، ۳۲۰۰ مرکز دندانپزشکی در شیفت عصر فعال خواهند شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان ضمن تبریک ۲۳ فروردین روز دندانپزشکی گفت: دندانپزشکان بخش ارزشمندی از جامعه پزشکی هستند که نقش مؤثر آنان در بهداشت و سلامت جامعه انکارناپذیر بوده و انتخاب این روز به مناسبت تقدیر از آنان، به‌حق شایسته و سزاوار این قشر ارزشمند و متعهد جامعه پزشکی است.