• خانه
  • اجتماعی
  • حوادث
  • سیل بیش از۵۰۰ میلیارد تومان به اراضی زراعی و باغی مازندران خسارت وارد کرد

سیل بیش از۵۰۰ میلیارد تومان به اراضی زراعی و باغی مازندران خسارت وارد کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به آغاز پرداخت تسهیلات بلاعوض و کم بهره به کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیلاب در استان گفت: سیلاب بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به اراضی زراعی و باغی مازندران خسارت وارد کرد.

به گزارش کیوسک خبر، عزیزالله شهیدی‌فر با بیان این مطلب افزود: از ۲۷ اسفند ۹۷ که بارندگی و سیل در استان شروع شد تا امروز خسارت‌های زیادی به کشاورزی استان وارد شد و با تلاش استاندار و همه دستگاه‌های اجرایی استان شاهد مدیریت بحران و کاهش خسارت‌ها به استان بودیم.

وی افزود: جهاد کشاورزی با همکاری بخش خصوصی توانست با حضور پررنگ در عرصه از مراکز جهاد کشاورزی تا گروه‌های جهادی، همگی در خدمت‌رسانی به خسارت دیدگان تلاش کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه میزان خسارت به کشاورزی استان بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است، تصریح کرد: اثرات ماندابی آب در باغات و مزارع موجب کاهش عملکرد و لطمه به تولید می‌شود.

شهیدی فر بیان کرد: هر هکتار اراضی زراعی خسارت دیده دو میلیون تومان بلاعوض و دو میلیون تومان تسهیلات بدون بهره و هر هکتار باغ خسارت دیده ۵ میلیون تومان بلاعوض و ۵ میلیون تومان تسهیلات بدون بهره پرداخت می‌شود.

وی با اعلام اینکه برای واحدهای دام و طیور و زنبور عسل کمک بلاعوض و تسهیلات بدون بهره پرداخت می‌شود، افزود: از همکاری صمیمانه مردم با گروه‌های مدیریت بحران قدردانی می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه استاندار مازندران با تمام قوا در صحنه حاضر بود و در مدیریت بحران نقش اصلی و اساسی داشت، تصریح کرد: اراضی شالیزاری، باغ‌ها،  مزارع، واحدهای دام و طیور و شیلات خسارت دیده برای دریافت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بدون بهره به بانک معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه کشاورزان خسارت دیده برای تکمیل پرونده‌های خسارت به مراکز جهاد کشاورزی در استان مراجعه کنند، تاکید کرد: کارشناسان و محققان جهاد کشاورزی تا پایان کار در کنار کشاورزان و خسارت‌دیدگان هستند.