۱۴ فوتی و یک مفقودی بر اثر سیل در کشور

کیوسک خبر: سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بر اثر بارش شدید باران و سیل ناشی از آن در استان‌های هرمزگان، فارس، بوشهر، قم، گیلان، کرمان و سیستان و بلوچستان تاکنون ۲۷ نفر مصدوم، یک نفر مفقود و ۱۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، مجتبی خالدی افزود: سیلاب‌های گسترده در این استان‌ها موجب مصدومیت ۲۷ نفر شد که ۲۱ نفر از آنها به مراکز درمانی اعزام و ۵ نفر دیگر نیز در محل به صورت سرپایی درمان شدند.

وی ادامه داد: متأسفانه تاکنون ۱۴ نفر (بندرعباس ۲ نفر، لارستان یک نفر، بندرکنگان یک نفر، قم ۳ نفر، مهرگان ۶ نفر و قصر قند یک نفر) جان خود را از دست دادند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به انسداد موقت محورهای فرعی در برخی شهرستان‌های جنوب کشور از جمله در ریگان، کهنوج و فنوج، یادآور شد: بر اثر سیل در شهرستان رودان هرمزگان یک نفر مفقود شد و تلاش‌ها برای یافتن این فرد ادامه دارد.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.