اطلاعات بیماران اوتیسم و آلزایمر در اختیار پلیس قرار گرفت

کیوسک خبر: رییس پلیس پیشگیری فراجا از انتقال اطلاعات بیماران اوتیسم و افراد مبتلا به آلزایمر به مجموعه پلیس خبر داد و گفت: وقتی این افراد به مجموعه پلیس مراجعه کنند، ماموران ما باید متناسب با حالات روحی و جسمی آنان، مشکلات آنان را رسیدگی خواهند کرد.

سردار علی مویدی که به تازگی به ریاست پلیس پیشگیری فراجا منصوب شده است، روز دوشنبه در نشست با روسای پلیس پیشگیری کشور، اظهار داشت: بانک اطلاعات بیماران مبتلا به آلزایمر و اوتیسم از طریق وزارت بهداشت و بهزیستی به پلیس منتقل شده است.

به گفته او، وقتی شهروندی با این بیماری‌ها به مجموعه پلیس مراجعه کند، ماموران ما باید متناسب با حالات روحی و جسمی این بیماران با آنها برخورد و مواجهه داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم باید در کنار پلیس احساس آرامش کنند و پلیس را به عنوان عنصر آگاه اجتماعی بدانند، گفت: ۹۰ درصد مردم جامعه سالم، قانونمند و با رفتار مطلوب هستند و باید پلیس در رفتار خود با اقشار جامعه مراقبت کند.

سردار مویدی پلیس خدمتگزار را از اهداف متعالی فراجا دانست و افزود: پلیس پیشگیری باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، رویکرد خود را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه جامعه ما امروز در سطح فرهیخته قرار دارد و ما با مردمی اصیل و آگاه مواجه هستیم، افزود: اگر بخواهیم در این جامعه ایفای نقش کنیم و پلیس اجتماعی و پیشگیری باشیم، باید به علم جامعه شناسی مراجعه کنیم.

سردار مویدی در ادامه با یادآوری اینکه الزامات پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی در جامعه وجود دارد، اظهار داشت: با مداخله پلیس و استفاده از این ابزارها می توان جامعه را به سمت تعالی و کاهش دغدغه های مردم هدایت کرد.

وی استفاده از فناوری های نوین برای پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و افزود:‌ زیرساخت های فناورانه در کشورمان در سطح مناسبی در دسترس است.

سردار مویدی ۹۰ درصد جامعه را سالم، قانونمند و با رفتار مطلوب دانست و افزود: با توجه به این میزان جمعیت سالم باید پلیس در رفتار خود با جامعه مراقب باشد زیرا تفییر در رفتار ما در کلانتری ها و پاسگاهها در تغییر نگاه مردم موثر بوده و یکی از گام‌های مهم در پیشگیری است.

وی خاطر نشان کرد: نباید در کلانتری‌ها و پاسگاهها طوری با مردم رفتار شود که گویی بدهکار ما هستند.

این مقام مسئول در فراجا با تاکید بر اینکه مردم اربابان ما در کلانتری‌ها، پاسگاهها و همچنین سطح جامعه هستند، اضافه کرد: پلیس باید متناسب با روحیه مردم و مراجعان با آنها مواجه شود و لازم است ضمن مدیریت خشونت، پیش رویدادی عمل کند.

علی مویدی به تازگی به عنوان رییس پلیس پیشگیری فراجا منصوب شده است؛ وی ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نمایندگی مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد.