تولد ۲۹ هزار چند قلو در سال ۱۴۰۲

کیوسک خبر: مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال، تعداد ولادت های ثبت شده برحسب چند قلوزایی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد.

مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: بر اساس آمارهای موجود در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۹ هزار و ۷۲۸ مورد چندقلوزایی در کشور به ثبت رسیده است که بر اساس این گزارش تعداد ۲۸ هزار و ۱۴۸ رویداد دوقلو، یک هزار و ۵۰۶ رویداد سه قلو، ۶۴ رویداد چهار قلو وتعداد ۱۰ رویداد پنج قلو بوده است.

بر این اساس حدود ۷/۳ درصد ولادت های ثبت شده در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ مربوطه به چند قلوزایی بوده است که استان های تهران با ۴ هزار و ۳۱۸ رویداد، خراسان رضوی با ۲ هزار و ۶۲۲ رویداد و خوزستان با  ۲ هزار و ۳۵۱ رویداد بیشترین تعداد چندقلوزایی را در کشور به خود اختصاص داده اند.

همچنین بر اساس گزارش مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ بیشترین تعداد ولادت ها به تعداد ۲۹۶ هزار و ۸۸۶  نوزاد مربوط به فرزند دوم بوده است که سهم تعداد ولادت ها بر حسب مرتبه تولد، ۴/۳۶ درصد مربوط به فرزند اول، ۹/۳۸ درصد مربوط به فرزند دوم، ۶/۱۷ درصد مربوط به فرزند سوم، ۱/۵ درصد مربوط به فرزند چهارم و ۲ درصد مربوط به فرزند پنجم است.