نخبگان علمی و دانشگاهی زیر چتر آمپر

کیوسک خبر: جمعی از نخبگان علمی و دانشگاهی در تور فناورانه کارخانه نوآوری آمپر حضور یافته و با استارت‌آپ‌های حوزه‌های مختلف این مرکز نوآوری آشنا شدند.

جمعی از نخبگان تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان استان البرز به همراه رئیس این بنیاد در تور فناورانه آشنایی با نوآوری های آینده، خودروهای الکتریکی و خودران آشنا و با مدیران شتابدهنده‌ها و استارت‌آپ‌های مستقر در آمپر آشنا وگفتگو‌ کردند.

در این ابتدای این تور علمی و فناورانه پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر ضمن معرفی شتابدهنده‌های مستقر در کارخانه و استارتاپ‌ها و چگونگی حمایت از آن‌ها تا تبدیل‌شدن به شرکت‌های مستقل، به ایجاد فضای تعاملی با بنیاد ملی نخبگان به منظور جذب و نگهداشت افراد نخبه تاکید کرد.

کرمی افزود اینگونه مراکز نوآوری به عنوان چراغ راه می‌تواند نمایشگر آینده کاری و شغلی دانشجویان و استعدادهای برتر علمی باشد که مسیری غیر مسیر هیات علمی شدن را مد نظر دارند و می‌خواهند از مراحل مختلف مسیر ایده تا محصول و در نهایت کارآفرینی فناورانه آشنا شوند.

در این نشست همچنین، محمد نبیونی رئیس بنیاد ملی نخبگان البرز کارخانه نوآوری آمپر را یکی از مراکز اصلی جذب و نگهداشت نخبگان دانشگاهی دانست که در حوزه فناوری‌های نو و کارآفرینی فعالیت چشمگیر و موثری دارد. نکته دیگری که در خصوص کارخانه نوآوری آمپر قابل ذکر است، ایجاد فضای تخصصی و خوب در حوزه های خودروهای آینده و هوشمند، سلامت، آی‌تی و آی‌و‌تی است که زمینه مناسبی برای فعالیت افراد توانمند و با استعداد ایجاد کند.

 وی تصریح کرد: کارخانه نوآوری آمپر با محیطی آرام، دل‌نشین و خوب به همراه مدیریتی با تدبیر و دارای تجربه محل مناسبی برای فعالیت متخصصین و علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه‌های نوآورانه و فناورانه است.

 شایسته یادآوری است کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر در فضایی به وسعت ۱۰هزار متر و در دو سوله مجزا هر سوله دو هزار مترمربع و در سه حوزه حمل‌ونقل، سلامت و سالمندی، آی‌تی و اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و بیمه با داشتن دفاتر و فضای کار اشتراکی و فب‌لب تخصصی به‌عنوان بازوی نوآوری هلدینگ رایزکو در حال فعالیت است.