اپل به‌خاطر تبلیغات غلط میلیون‌ها دلار جریمه شد

کیوسک خبر: اپل مجبور شد بابت تبلیغات غلط در مورد یکی از برنامه‌هایش ۲۵ میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

به گزارش رویترز، اپل با پرداخت ۲۵ میلیون دلار برای حل و فصل شکایت گروهی در مورد ویژگی «فمیلی شیرینگ»( اشتراک گذاری خانوادگی) خود موافقت کرده است. این ویژگی به کاربران و حداکثر ۵ نفر از اعضای خانواده آنها امکان دسترسی به برنامه ها، موسیقی، فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و کتاب های خریداری شده را می دهد. این شکایت که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ ثبت شد، می گوید که اپل توانایی استفاده از ویژگی اشتراک گذاری خانوادگی خود را برای اشتراک گذاری اشتراک در برنامه ها به اشتباه ارائه کرده است.

اسناد دادگاه از این شکایت نشان می دهد که اپل اشتراک گذاری خانوادگی را به عنوان یک گزینه در برنامه هایی که از اشتراک گذاری خانوادگی پشتیبانی نمی کنند تبلیغ کرده است.

در سند دادگاه آمده است: «اکثریت قریب به اتفاق برنامه‌های مبتنی بر اشتراک، نمی‌توانند با اعضای تعیین‌شده خانواده به اشتراک گذاشته شوند». آنها فقط برای شخصی که برنامه را دانلود می کند و اشتراک ایجاد می کند در دسترس است.

سند دادگاه در ادامه خاطرنشان می‌کند که «میلیون‌ها مصرف‌کننده برنامه‌های مبتنی بر اشتراک را دانلود کرده‌اند که معتقدند برای اشتراک‌گذاری خانوادگی در دسترس هستند و پس از پرداخت متوجه می‌شوند که این برنامه‌ها چندان در دسترس نیستند».

ساکنان ایالات متحده که بین ۲۱ ژوئن ۲۰۱۵ تا ۳۰ ژانویه ۲۰۱۹ در یک گروه اشتراک‌گذاری خانوادگی ثبت‌نام و اشتراک برنامه‌ای را از اپ استور خریداری کرده‌اند، ممکن است واجد شرایط پرداخت باشند. اعضای کلاس واجد شرایط این هفته ایمیلی دریافت خواهند کرد.

هرفرد که در این اقدام اپل آسیب دیده می تواند واجد شرایط دریافت ۳۰ دلار باشد، اما این رقم می تواند بسته به تعداد افراد متفاوت باشد. با این حال، پرداخت از ۵۰ دلار برای هر نفر تجاوز نمی کند و ۱۰ میلیون دلار از محل تسویه حساب به هزینه های وکالت اختصاص می یابد.

افراد واجد شرایط تا ۱ مارس ۲۰۲۴(۱۰اسفند) فرصت دارند درخواست خود را ثبت کنند. جلسه تأیید نهایی برای ۲ آوریل ۲۰۲۴ (۱۳ فروردین)برنامه ریزی شده است.

با این حال اپل تمام اتهامات مربوط به تخلف را رد کرده و توافق انجام شده اشاره می کند که اپل به این نتیجه رسیده است که ادامه دفاع از این اقدام سنگین و پرهزینه خواهد بود.